Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Intressant när jag betäckte mitt sto med De la Gardie så hade han ingen munkorg på sig och om jag inte minns helt fel så hade han dessutom grimma på sig vid betäckningen ?!?
Jag tror inte en hingst blir uppgraderad till A om han bara har gett skit och aggresiva hästar ?
Och det genom att endast betäckt naturligt och därmed inte alltid de bästa stona ?
Mia
Självklart hade han ingen munkorg på sej då... tror du att dom vill visa upp honom så för allmänheten?! Å jag tror nog att du minns fel när du säger att han hade grimma på sej vid betäckningen... för så idiotisk skulle ingen på flyinge vara när dom betäcker med nån av sina hingstar... oavsett hur snälla dom än är! Det är ett faktum, inget påstående.
Dom bryr sej inte om hur aggresiv hästen är så länge dom kan tjäna pengar på honom... hade dom inte kunnat tjäna några pengar hade han blivit korv för längesen... det är ord som dom själv har sagt.
Han ger i många fall aggresiva avkommor... men det är med hästar precis som med människor... arvet påverkar 10% och miljö-uppfostran påverkar 90%... så med andra ord om fölungen har en mamma som fostrar den på rätt sätt är det inte säkert att den blir aggresiv som sin pappa. Å sen att det blir rätt ägare på ungen... det är VIKTIGT!