De blir inte tagna på allvar

Sv: De blir inte tagna på allvar

Det måste vara en personlighetsfråga. De flesta kvinnliga hästföretagare jag känner skulle man inte bemöta med varken arrogans eller nedlåtenhet... i alla fall inte mer än ett par minuter.

Sv: De blir inte tagna på allvar

Jag tror snarare det handlar om kvinnligt och manligt, samt att många småföretagare i allmänhet är dåliga på att presentera sig på ett affärsmässigt sätt med väl genomarbetad affärsplan.

Sen kvarstår det faktum att flera banker idag säger rakt av att dom inte lånar ut pengar till hästverksamheter, framförallt inte om det är nya verksamheter som inte än visar lönsamhet.
Nu gäller detta kanske inte mindre lån utan när man kommer upp i 6 siffriga belopp.

/zelma

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Varför vill (kvinnliga) experter inom ridsporten alltid ha med en häst på bild, när de ska porträtteras i tidningen? Ridsports Hege...
Svar
0
· Visningar
105
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det glädjer mig att William Nilson Fryer reagerar på vad jag skrivit, och visst är det spännande att bli kallad ’djurrättsaktivist’. Den...
7 8 9
Svar
167
· Visningar
6 205
Senast: vilde
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ridsporten fostrar morgondagens ledare och det är många chefer vars ledarskap en gång formats på stallbacken. För andra året i rad delar...
Svar
0
· Visningar
95
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Är det dags att våra ridsportmedier börjar lyfta fram det positiva i vår sport och rapportera om tävlingar och göra hemma-hos-reportage...
Svar
0
· Visningar
87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama