DC++ stänger av internet

aiquen

Trådstartare
Det här är inte menat som en tråd om nerladdning, jag bara undrar varför DC++ får hela mitt internet att lägga av efter att det varit igång en kortare stund? Några teorier?

Sv: DC++ stänger av internet

Troligtvis dålig router.

Men: kolla om det finns ny firmware för routern. Kolla om det finns nya drivrutiner för nätverkskortet.

Men... jag har ingen router, såvitt jag vet? Och hur tusan tar jag reda på vad jag har för nätverkskort?

Det kan vara att din leverantör inte tillåter P2P-trafik, och då brukar hela internetaccessen strypas efter några minuter.

det kan kanske vara att du fått in ett virus också, ett bra forum att fråga datorexperter (kunnigt folk som gladeligen svarar påfrågor :) ) finns på alltomxp.se och eforum.idg.se, där har jag fått mycket hjälp :)
Tror att virus kan djävlas och stänga ner program hux flux, men du vet ju själv också om du vart på skumma sidor eller om du märkt något konstigt med din dator, det behöver ju inte vara virus.

Så min internetleverantör styr vad deras kunder får använda sitt internet till? :crazy:

Tack för forumtipsen!

Jag är dock tveksam till om det är virus. Jag har inte varit inne på några skumma sidor och mitt anti-virusprogram har inte varnat för något. Men man vet ju aldrig, så jag ska försöka kolla upp det lite noggrannare.

Så min internetleverantör styr vad deras kunder får använda sitt internet till? :crazy:

Det finns leverantörer som gör det. P2P-trafik tar enormt mycket bandbredd, varvid de flesta leverantörer prioriterar ned denna mot den "äkta" trafiken.

Vad är det för leverantör du har? Är du ansluten via någon studentnät så är det nästan garanterat att det inte är tillåtet med P2P, och då brukar man bli av med internetaccessen ett tag.

Det är knappast troligt att det är virus eller att leverantören stänger av en utan att varna först (isf kommer trafiken även vara död när du inte använder dc++). Troligast är att du helt enkelt laddar upp/laddar ner för mycket så att den vanliga trafiken "dränks" (dvs tar för lång tid för den att ta sig fram till din dator så maximala tiden för paketen går ut och de kastas). DC++ tar inte hänsyn till belastning som vissa andra program som anpassar trafiken därefter, utan försöker utnyttja maximal hastighet på din uppkoppling. Som Elftor sa i början så kan det uppstå i en router och det behöver inte vara din, kan vara nätverkskortet eller en router senare efter dig som inte klarar av trafikmängden. Försök att strypa den maximala trafiken som DC++ kan använda sig av så blir det mer utrymme för övrig trafik på din uppkoppling.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi I dagsläget betalar jag 95 kronor i månaden för mitt mobilabonnemang. Jag har för mig att det ingår 2 GB mobilsurf, men jag använder...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
4 128
Senast: Kajsalisa
·
IT & mobiler Vet inte vad som hände, men jag lyckades precis ändra bakgrundsfärgen från vit till svart på google sökrutan på mobilen och hela...
Svar
4
· Visningar
387
Senast: tott
·
IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
534
IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler...
2
Svar
25
· Visningar
576
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar