DC problem =(

Elegant machinery

Trådstartare
- Serching is currently disabled -
Jag har provat att starta om programmet, vänta, koppla upp på nytt men det gör ingen skillnad. Jag har inte ändrat några programinställningar i DC, men däremot har jag bytt bredbandsmodem, är det där problemet sitter? Brandväggen och virusprogrammen är precis som de alltid har varit

Sv: DC problem =(

det konstiga är att jag får upp det oavsett vilken hub jag ansluter emot.
Jag ska föresten fel i första inlägget, det nya modemet är också en router och det verkar som den byter ip-nummer? Hur gör jag då? :confused: Kan man låsa den mot ett ip-nummer, eller ändra så att dc tillåter att jag har olika ipnummer ffrån gång till gång
Routern är en trådlös Linksys srx200
I373143.jpg

EDIT: provade nu att ändra inställning på dc till passive, och då verkar det funka...

Senast ändrad:

Du har rätt i att routern är orsaken till problemet, men att ändra till att vara passiv är ingen bra lösning. Öppna istället en port i routern (står i manualen hur man gör) och ställ in dc att använda den porten.

nej jag tänkte väl att det är bättre att lösa det på riktigt...
Vet du om det är någon säkerhetsrisk att öppna en port? Det nya bredbandet går via trådlöst till mammas jobbdator, och jag skulle bli garroterad om hon fick in virus i den :p
Tror inte vi fick någon bruksanvisning med, men det brukar ju finnas på tillverkarens hemsida om inte annat. Tack för tipset!

Risk är det med allting, men om ni är oroliga för det borde ni inte köra trådlöst :p
Använd en port som inte går till något annat så är det ingen fara.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 349
Senast: QueenLilith
·
Träning Jag behöver tips, och jag varnar redan på förhand för att det kan bli långt. Jag har en sexårig ponny som jag har haft i ganska exakt...
Svar
15
· Visningar
3 332
Senast: Kiwifrukt
·
Hästhantering Vet att vissa här har följt alla (skräck)historier om min häst genom åren och, well, här kommer en till. Och ja, det är som vanligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
7 985
Senast: Cornelius
·
Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 486
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård