dator problem?

Rebecka83

Trådstartare
hade min dator på lite fix för ett tag sen, bla. blev Windows ominstallerat och efter det kommer det alltid upp en ruta när jag startar datorn där det står

"unable to load m_qDesk.dll -- Matrox QuickDesk vill close"

vad är detta? va göra?

Sv: dator problem?

Troligen behöver du installera om drivrutinerna och medföljande program till grafikkortet du borde ha fått med cd-skiva med dessa tillsammans med datorn

Kan inte ge dig bättre svar än så om du inte berättar vilket grafikkort du har (eller datornamn och modellnummer)

hmm sånt där har jag ingen aning om... :crazy: detta är en äldre dator jag köpt billigt från skolan min pappa jobbar på....

Då får du gå in i "enhetshanteraren" och kolla under bildskärmskort och se om det står där

Googla lite på problemet så hittar du säkert en lösning. Men annars rekommenderar jag dig att gå in i enhetshanteraren och ta bort allt som har med grafik att göra. Starta sedan om datorn och har du en någorlunda ny dator samt OS så söker datorn själv rätt på drivrutinerna. Sedan tycker jag dock att du skall surfa till Matrox och tanka hem de senaste drivrutinerna bara för saken skull.

Här kommer en länk där du kan ladda ner den dll fil som verkar vara korrupt
http://www.dynamiclink.nl/htmfiles/rframes/info_dll/info_m/13.htm

Njä... "föddes" datorn 99 så har den snart uppnått pensionsåldern... :smirk:

Liknande trådar

IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 966
Senast: Cattis_E
·
IT & mobiler Vad kan jag göra? Har inte Spotify Premium. Har provat att starta om datorn, utan resultat. Trodde först att det var något problem hos...
Svar
5
· Visningar
942
Senast: Rie
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 204
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 280
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka