Datakunnig någon??

J

Jeeves

Har sett en del GAMLA foton på Buke och på andra sidor, undrar därför hur man gör egentligen? Om jag har gamla foton och vill bevara dessa på datorn, på skivor - GÅR det? Observera att jag inte har negativen!

Nyfiken o helt hopplös nyteknikfobiker...

Sv: Datakunnig någon??

Har du en scanner är det busenkelt att lagra bilder in på datorn och sedan bränna på skiva. :)

Min syster lämnade in kartongvis med sorterade bilder till fotobutik och fick dem utbrända på skiva. Så ja det går.

Antingen så scannar du in dem med en egen scanner och sparar ner på hårddisken. Sen bränner du rubbet på en skiva. Eller så tar du dina foton och lämnar in på en fotohandel, så gör de samma sak, men då kostar det ju en slant. Bra dock om man inte har någon scanner.

Tack till er båda för svaren! Det får nog bli inlämning till fotoaffären:angel: Hoppas att det inte är alltför dyrt för det blir nog en hel låda här med:)

Jag personligen hade nog köpt en scanner.

Då kan man även senare scanna in grejor man vill ha sparade. Här scannas t.ex. lönespec.ar, betalda räkningar, kvitton och andra viktiga papper.

Men det klart, man slipper arbetet om man lämnart till fotoaffären.

Jag är beredd att betala en slant för att slippa göra ngt tekniskt ö h t:angel:

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
682
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 270
Senast: Badger
·
IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 499
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Jag är och har nästan alltid varit singel. Kanske inte helt frivilligt men ändå självvalt kan man säga. Problemet är att jag sen typ...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
14 370
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka