Danskt Fullblod...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Nenneh
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 760

Nenneh

Trådstartare
Har en liten diskution (stavning) om raser å min vän säger att där finns en ras som heter Danskt Fullblod. Å jag säger att där inte finns för ja har bara hört danskt varmblod,Dansk knabstrup glömde halvblod :angel: Så vem har rätt???? :confused: Hoppas ni förstår va jag menar :angel:

Senast ändrad:
Sv: Danskt Fullblod...

Det finns bara tre fullblodsraser. Engelskt fullblod, arabiskt fullblod och angloarabiskt fullblod.

Nej det var d jag oxå ville få fram det till att det fanns "dansk" födda fullblod MEN inte "rasen" Danskt fullblod.... Tack så hemskt mycket för svaren :bow: :bow: :bow:

Kan tillägga att Danskt Varmblod är danska halvblod, det finns alltså ingen ras som heter danskt halvblod.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går...
2
Svar
36
· Visningar
770
Senast: ildiko
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster...
2
Svar
29
· Visningar
3 008
Senast: Twihard
·
R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 978
Senast: mamman
·
Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med...
2
Svar
27
· Visningar
538
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka