Dansk lusern?

Eastwick

Trådstartare
Tvingades köpa ett nytt lusernfoder igår och hittar ingen innehållsdeklaration, varken på påsen eller hemsidan. Faktum är att jag hittar inte fodret alls på hemsidan. Men, det är lusernpellets och det är Dangroent som producerat det. Någon här som vet? Innehåller det melass?

Sv: Dansk lusern?

Fodrade shettisen min med Dangroent tidigare. Det innehåller inte melass.

Hade just det till mina hästar i vintras... Jag var mycket nöjd.. Det luktar godare än det svenska alternativet jag hade från början och hästarna tyckte om att äta det....

Det innehåller inte melass....

Jag håller med dig. Det är toppen! Min fånghäst älskar det. Mycket smakligare än det svenska lucernet tydligen.

Jag förstår dem... Hade lite av det svenska kvar när jag köpt det danska... Stor skillnad i både doft och utseende... Det svenska var brungrönt i färgen och ganska dammigt.

Det danska var mörkt grönt, luktade mycket frächt och dammade inte..

Är det pelletsen vi pratar om? Min häst vägrar äta dem... :angel: Det är inte ur Green Powersortimentet, finns inte med i katalogen som pellets. Inte som jag kan hitta iaf. Det står heller inte Green Power på säcken, oansenlig vit säck med grön text, Lusernepiller... analysresultat finns på fyra språk men ingen innehållsdeklaration.

Danske lucernepiller behöver man inte blöta ner alls. O det finns visst innehållsdeklaration på det. Jag ska kolla om jag har kvar gamla säcken i gamla stallet.

Jag har köpt min säck via svenska foder men deras hästsida är under omarbetning... på min säck står ingen innehållsdeklaration.

Är det pelletsen vi pratar om? Min häst vägrar äta dem... :angel: Det är inte ur Green Powersortimentet, finns inte med i katalogen som pellets. Inte som jag kan hitta iaf. Det står heller inte Green Power på säcken, oansenlig vit säck med grön text, Lusernepiller... analysresultat finns på fyra språk men ingen innehållsdeklaration.

Jag pratar om samma oansenliga vita säck innehålland foder som du...
Lusernepiller från Dangroent....

Oh, det skulle jag aldrig våga. Låta bli att blöta menar jag. :)

De sväller ju jättemycket när man blöter.

Nej, eftersom pelletsen är väldigt små behöver dom INTE blötas alls. Mina hästar åt detta utan några problem. Lätt o fodra!
Har provat o blöta ner dessa små pelletsen o dom svällde FORT, men man gör faktiskt som man vill. Jag blötte ALDRIG dom. Bra för hästarna att tugga, oxå.

Hej,
det är deras lusernhack som kallas Green Power samt deras andra hack-sorter. Däremot pelletsen heter bara L.piller....Hittar det inte på deras hemsida, om man söker på det kommer det fram gammal info från deras hemsida men är inte säker på att det är samma foder...

Är själv på jakt efter en analys på det men har inte hittat ngn. Står det med på era säckar? Ca ? P ? etc

Vet dock att det inte innehåller melass...

Får kanske ge mig i kast med min danska o ta en kontakt med företaget...:)

Ja gärna!

Mailade nyss Dangroent så förhoppningsvis får jag svar snart!

Ja, dela gärna med dig för det stod inte på min säck heller. Det enda som stod var smpt samt MJ.

*KL*

Köpte detta till min häst i fredags och han bara älskar det, slickar hinken ren. På min säck fanns de heller ingen innehållsdeklaration.

Så nyfiken nu för att se om kickikompis får svar :D

Jag har faktiskt innehållsdeklaration på min lucernpillersäck. Får inte Kickikompis svar så kan jag kolla. Där står i alla fall energivärden,smältbart råprotein m m.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 493
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 928
Senast: Jeps
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 265
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
103 292

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka