Damast-Hartung????

Haffe

Trådstartare
Kan noen fortelle meg hvem disse hingstene er? Om det står e.RobinZ-Damast-Hartung, så er Damast mammas pappa och Hartung pappan til Damast? Er så dålig på dette! Men vet dere noe om hingstene? Hoppas HOPPAS på svar!!

Sv: Damast-Hartung????

Robin z är pappan
Damast mamman och Hartung morfar och en häst med den stammen bör komma från Flyinge.

Senast ändrad av en moderator:

Jag är för trött så här sent så jag kan nog inte tänka klart.... :p

Förstår jag rätt att du vill veta något om Robin Z och Hartung?

Robin Z har gått svår internationell hoppning och är bl a pappa till Mynta och Butterfly Flip! Han är elit-premierad för sina framstående hoppavkommor!

Hartung importerades till Sverige i början av 70-talet från Västtyskland, där han hade använts i aveln med framgång. I Västtyskland hade han lämnat åtminstone två godkända hingstar, i Sverige lämnade han fyra. Hans avkommor var goda hoppare.

Damast mamma var helsyster med hingstarna Emir, Figaro och Imperator. Emir gick åtminstone msv dressyr, Figaro gick svår dressyr och Imperator svår internationell hoppning (med Peter Eriksson som också red Robin Z).

Jasså, var helt seker på at Damast var en hingst... Tusen takk begge to!:)
Så dette burde altså være en veldig bra hest dette altså??!! :D Mange bra halvsyskon altså!

Ingen orsak, vad heter den? När är den född? :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jeg vet ikke hva som er galt med meg, og jeg trenger å skrive av meg.... kanskje er det noen andre der ute som har hatt lignende...
Svar
18
· Visningar
1 261
Senast: Lobelia
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 786
Senast: Anonymisten
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 254
Senast: mars
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 637

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka