Dalmatinertik sökes!

Minilott

Trådstartare
Vi skulle åka och titta på en omplaceringshund(14 mån) på lördag(20 mil bort):love: Anledningen till att han lagt ut annons var att de pluggar och jobbar så hunden får vara ensam för mycket. Jag ringde och berättade att vi haft en Dalmatiner förut(hon dog tyvärr för 5 år sedan:cry: )
Och att vi arbetar deltid och bor på landet m,m Ägaren tyckte att det lät väldigt intressant och vi kom överens om att åka och titta på lördag... Vi har pratat en längre tid om att skaffa hund igen och nu när jag nyligen tvingades avliva min häst så kändes beslutet om att skaffa en hund riktigt, hela mitt liv har jag haft djur och nu känns allt så tomt:cry: ... Vi känner att vi inte riktigt har tid/ork med en valp eftersom barnen är små så en trevlig omplaceringshund vore det bästa. En tik runt året eller så...

Vi har pratat om denna Dalmatinertjej hela veckan, både vi och barnen var så förväntansfulla på att kika på vovven... MEN ! Nu ikväll skickade ägaren ett mejl om att de ångrat sig och vill inte längre sälja hunden! :eek: Så snopet... Jag som hade glatt mig åt att ev få dela mitt med mig av mitt hjärta till en fyrbent familjemedlem. Jag vet att det finns många, många fler hundar men ALLT verkade stämma så bra... Sedan kan jag inte låta bli att bli lite förbaskad! Tänker man inte INNAN man lägger ut en annons?:mad:
Snacka om att trilla ner i det mörka hålet igen... Inget kan ersätta saknaden efter min häst men jag villverkligen ha en hund igen...

Det är en svartprickig Dalmatinertik ca ett år vi letar efter... Någon som har tips?
 
Sv: Dalmatinertik sökes!

När separationsångesten sätter till är det väl inte mycket att göra egentligen. Dom har ju ingen skyldighet att sälja hunden faktiskt. Tänk dig själv om du var i deras sits. Att trilla ner i avgrunden för att inte få köpa en viss hund är väl lite överkurs :D

Det var väl helt enkelt inte meningen att du skulle ha den...DIN hund kommer nog snart till dig.
 
Sv: Dalmatinertik sökes!

her inget direkt tips utan kolla på annonssidor mm tillslut kommer den rätte fram=)
det gjorde det för mamma o för ca 6 år sen så fick hon sig en liten svartprickig tjej
 
Sv: Dalmatinertik sökes!

Tack för tipsen, nu har jag lagt ut lite annonser här och var samt skickat mejl till några kennlar.

martha- Alldeles nyligen avlivade jag min häst efter 18 år tillsammans. Har man djur så vet man att det kommer en dag de inte finns mer men att det skulle bli såhär fruktansvärt tomt hade jag inte förstått. Livet måste gå vidare, barnen, hemmet och jobb ska skötas. Efter att ha pratat med denne hundägare och sett bilder på hunden så var jag vid ganska gott humör, allt verkade stämma så bra! Vi fick något att längta efter och se framemot. Så när jag öppnar min mejl och läser så är det inte utan att jag blir ledsen och besviken... Visst kommer vi finna en annan hund, det är jag övertygad om... Jag är väl extra känslig antar jag med tanke på det jag går igenom.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 194
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Igen och igen händer det. Vad kan man göra? Började morgonen med en promenad på vår vackra skogskyrkogård här i området( hundar...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 383
Senast: vallhund
·
O
Övr. Hund Har nyligen tagit hand om en 3 årig Golden hanne, som har farit runt i sitt liv och vi är alltså hans 4:e hem enligt förra ägaren...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 389
Senast: Oasis
·
Övr. Hund Jag startade en tråd om hunden jag är extramatte åt för ett tag sedan, men kan för allt i världen inte hitta den. Nåväl. Jag är...
Svar
19
· Visningar
1 738
Senast: FjantaZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp