dalmatinermarsvin *bild*

Tviggy1081

Trådstartare
Min syster har börjat med marsvinsuppfödning och har införskaffat några sötnosar..Abel och Toker heter dessa!söta?nä inte ett dugg! :love:
2238658.jpg

Vilka sötnosar vi har en jätte cool dalmisrexhona.
Alldeles rosa ögon, jätte stäv päls och dalmatiner fläckar i buff eller annan ton av röd/orange

:love: Nydelige! Men jeg synes de har mer "Engelsk setter" -farge (fuglehund) enn dalmatiner ;) Eller kanskje det er Irsk setter jeg mener? Vanskelig å holde styr på alle disse fuglehundrasene!

Joda, det gjør jeg jo ;) men jeg husker aldri hvilken som har samme farge som marsvinene her, men jeg tror det er irsk setter... Engelsk er vel røde, Gordon svarte og irsk brun/hvit eller sort/ hvit? De kan vel kanskje ha samme farger hele gjengen óg...

irländsk setter är röd eller röd/vit, Gordon är svart, och engelsk är vit med svarta eller gula "prickar", kan finnas nån mer färg på eng men jag kommer inte på det nu.

jättesöta!
har själv ett teddymarsvin, black, golden and white! :love: :love:

Dom är ju väldigt söta :love:
Själv kan jag inte mycket om hur en "perfekt" dalmatiner skall se ut hos marsvin (inte min färg ;) )men hade jag varit din syster skulle jag skaffat snygga vältypade honor till dom hannarna för att förbättra typen och då främst dom spetsiga och långa nosarna :)
Jag antar att hon vet att man inte parar en dalmatiner med en dalmatiner, annars är det viktigt att veta :cool:

åh, jag älskar dalmatinerfärgade marsvin!

...och tillsist fick jag tag på en egen. Så här har ni en långhårig dalmatiner. (hon är född 3 februari, så jag hoppas hon rundar till sig lite med åldern)

frida2.jpg

Men Lina vilken snygging du fått tag på :love: Hon är ju helt underbar!!! *gilla långhår*

jo, på bilden ser hon ju rätt ok ut... men egentligen är hon ganska långnäst och smal. Så jag hoppas som sagt att hon blir rundare med åldern. :)
men fin teckning har hon, och det var mycket därför hon fick följa med hem! :D

jo då hon hälsar att hon vet det där med att man inte ska para 2 st dalmatiner...
Hon har redan skaffat 2 st enfärgade honor, så vi får se va de blir för söta nöffar ...

Liknande trådar

Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
25 26 27
Svar
539
· Visningar
12 734
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 496
Senast: Rugge
·
Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
988
Senast: Barret
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 825
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar