Dalmatiner, hur e dem?

Varmblod90

Trådstartare
Jag bara älskar dalmatiner och undrar lite hur dem är i sättet osv?
Ni som har egna dalmatiner, berätta om dem och släng gärna in bilder. Massor av bilder:love:
 
Sv: Dalmatiner, hur e dem?

De tre vi känner är tämligen griniga, tycker jag.
Ingen hund för mig, men söta att titta på.
Har du kikat på skk?
 
Sv: Dalmatiner, hur e dem?

Jag har läst om dem, men tänkte fråga ändå. Det är ju olika på individ och individ(hur man nu säger det:p)
Men jag älskar dem. Speciellt dem svartprickade:love:
 
Sv: Dalmatiner, hur e dem?

Tuffare än man tror, har jag fått för mig. Inga nybörjarhundar direkt. Inte de jag träffat iallafall.
 
Sv: Dalmatiner, hur e dem?

Ingen som har en egen dalmatin här på buke som han/hon kan berätta om? en bild på den hunden skulle inte skada:angel:
Jag vill ju veta exakt hur dem är, ifall det är en hund för mig eller inte. Jag är ju uppväxt med hundar så om det inte är ngn nybörjarhund så är det ju inte ngt problem för mig.
 
Sv: Dalmatiner, hur e dem?

jag har en :) hon är snart 3 år och världens roligaste. inte alls nå grinig. jämt glad och sprallig. och nå speciellt "tuff" att uppfostra har hon inte heller varit. älskar att röra på sig och vill leka mycket, kelig är hon också.
 
Sv: Dalmatiner, hur e dem?

Det är just så som jag har tänkt mig att en dalmatin är:) Så där härligt go och älskar att leka osv
Har du ngn bild på henne?:) Om du har, snälla lägg in ngr stycken:d :bump:
 
Sv: Dalmatiner, hur e dem?

jag har massor med bilder men vet inte hur man gör. ska försöka senare idag :)
 
Sv: Dalmatiner, hur e dem?

Tja. Man bör alltid gå tillbak och titta på vad rasens stora användningsområde var från början.

Dalmatinerna är gjorda för att springa efter en vagn långa sträckor och se snygga ut med 0 kontakt med någon människa.

//Gilly
 
Sv: Dalmatiner, hur e dem?

Tja. Man bör alltid gå tillbak och titta på vad rasens stora användningsområde var från början.

Dalmatinerna är gjorda för att springa efter en vagn långa sträckor och se snygga ut med 0 kontakt med någon människa.

//Gilly


Ja det vet jag. Jag har läst en del om dalmatiner:D Om jag ska skaffa en så blir det den dagen jag bor på en gård och sen att h*n kan följa med på ridturer och så. Jag vill inte ha den i en trång lägenhet:crazy:
 
Sv: Dalmatiner, hur e dem?

Kan lägga ut lite fler och bättre bilder i morgon. min hund har förresten väldigt bra kontakt med människor :) det var väl ett tag sen dom sprang efter vagnar och såg snygga ut :P
 
Sv: Dalmatiner, hur e dem?

Jeg har 2 dalmatinerhanner. Vi hadde 3 hanner men måtte avlive den eldste like før jul. Jeg elsker dalmatineren som ras. Dom er slik jag vil ha en hund. De er glade og leken. Stor nok til å bære en kløv, dra meg på ski, oghar et naturlig forhold til hest.
Om du vil sebilder av dom kan du gå inn på vår hemsida
http://www.amadeusogbenjamin.com
Her er mange bilder.
 
Sv: Dalmatiner, hur e dem?

Har ingen egen dalmatiner men har kompisar som har.

Trevliga,positiva och väldigt sociala hundar med vältigt mycket GO i.
Dom är egensinnga med mycket egen vilja och ideer. Kan ibland vara ganska tuffa. Men med rätt person bakom snöret så blir dom jättetrevliga hundar med stor personlighet som är med på det mesta.

Sen är dom fruktansvärt vackra också.
 
Sv: Dalmatiner, hur e dem?

Jeg har 2 dalmatinerhanner. Vi hadde 3 hanner men måtte avlive den eldste like før jul. Jeg elsker dalmatineren som ras. Dom er slik jag vil ha en hund. De er glade og leken. Stor nok til å bære en kløv, dra meg på ski, oghar et naturlig forhold til hest.
Om du vil sebilder av dom kan du gå inn på vår hemsida
http://www.amadeusogbenjamin.com
Her er mange bilder.

Vilka vackra dalmatiner du ha:love: :love:
 

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
10 11 12
Svar
228
· Visningar
12 198
Senast: MML
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 241
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 377
Senast: Troll
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
504

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp