MrsScabtree
Trådstartare
Grimsan har sedan hon kom hem till mig haft ett väldigt dåligt högeröra, det är ilsket rött, geggigt och hänger och hon går hela tiden och ruskar på huvudet. När hon kom hit första dagen kände jag igen åkomman från Harley då han har haft samma symptom vid ett par tillfällen och då behandlat med fucidin. Jag har en flaska av detta hemma så även Grimsan har blivit behandlad. Första omgången gick över fort, då var hon även väldigt "skorvig" i örat. Sedan kom åkomman tillbaka men bara "för en dag" och försvann igen lika fort.
Nu är den tillbaka värre än någonsin, jag har provat fucidin men kommer att boka en vet tid idag för en ordentlig koll eftersom att det inte är bra...Vad kan det vara? Har någon haft hund med samma problem? Hon är pigg och glad som vanligt utom vissa stunder då det verkar göra som ondast/klia. Man får dessutom inte smeka över örat då hon blir besvärad. Tycker så synd om henne! Speciellt då hon har väldigt "öppna" öron och det blåser kallt i dom.
Någon som känner igen det?
Nu är den tillbaka värre än någonsin, jag har provat fucidin men kommer att boka en vet tid idag för en ordentlig koll eftersom att det inte är bra...Vad kan det vara? Har någon haft hund med samma problem? Hon är pigg och glad som vanligt utom vissa stunder då det verkar göra som ondast/klia. Man får dessutom inte smeka över örat då hon blir besvärad. Tycker så synd om henne! Speciellt då hon har väldigt "öppna" öron och det blåser kallt i dom.
Någon som känner igen det?