C
Curly
Läste i någon tidning (senaste Hästfynd tror jag) att hästen inte ska gå ensam.. och det är ju rimligt. Läste även att det inte är bra att ha hästen med bara en annan häst.. Varför är det inte bra med två hästar? Om de är kompisar tar de hand om varandra och så.. jag tror det handlade om att de båda måste kolla så att inga faror lurar.. är det en flock så kan några kolla det och de andra slappna av..
Stämmer detta? Era åsikter?
Det jag har märkt av att ha två hästar tillsammans är inget negativt iaf..!
Sen tänkte jag på det med att ha en kompis till hästen.. En del har ju andra djur en hästar som sällskap till en häst.. Men jag tycker inte det är samma sak. Visst är det bättre än inget, men en häst borde få ha hästkompisar. T ex en get kan ju inte klia hästen och springa och leka med den..?! :smirk:
Stämmer detta? Era åsikter?
Det jag har märkt av att ha två hästar tillsammans är inget negativt iaf..!
Sen tänkte jag på det med att ha en kompis till hästen.. En del har ju andra djur en hästar som sällskap till en häst.. Men jag tycker inte det är samma sak. Visst är det bättre än inget, men en häst borde få ha hästkompisar. T ex en get kan ju inte klia hästen och springa och leka med den..?! :smirk: