Dåliga veckan

vindvissla

Trådstartare
Mitt liv suger!
Sambon har trillat ner från en byggnadsställning och fått en spricka i sittbenet och kan inte ens bära en kopp te själv, hoppar på kryckor. Jag måste ta hand om hela hushållet plus honom, plus Sam och mej själv. Dessutom har Sam haft två dåliga dagar och bara skriker så fort jag vill ge honom vänsterbröstet. Har provat i alla möjliga vinklar. Jag måste åka och handla mjölk och gas till spisen. Dessutom borde jag duscha. Hunden har fått noll uppmärksamhet idag och vi har bara en bal hösilage kvar. Jag är trött och smutsig och önskar att jag bodde i Sverige just nu så jag var nära min mamma och mina vänner.
 
Sv: Dåliga veckan

Men usch, jag skickar några kramar jag med. Du verkar ha det tufft just nu.
Har du inga vänner där som kan hjälpa dig? Eller någon av hans vänner? Kanske komma och laga mat eller nåt sånt så att du får lite hjälp med hushållet.
 
Sv: Dåliga veckan

nä inte direkt. har en nära vän men hon har sitt att sköta.

det roliga är att innan när jag matade sam funkade det bra på bämstran och då blev jag mycket gladare, så jag var nog mest orolig för det och så blev allt det andra så mycket jobbigare.

Men nu när jag matade honom igen funkade det inte på vänster igen. Han bara sätter i halsen och sprattlar och blir jätteledsen. Superkonstigt. Har testat alla möjliga grepp. I morse skrek han nog i en timme. :(

Hoppas sambon är på benen snart igen, fast det lär väl ta nån vecka till. Tack för tröstkramar, behövs.
 
Sv: Dåliga veckan

Men K. då... :(
Att du ska bo så långt bort... hade kommit på stört annars...
Hoppas verkligen du orkar med det... Vilket otur du har.

*stoooor kram*
 
Sv: Dåliga veckan

Usch vad kämpigt! Vet ju precis hur det är att bo långt ifrån släkt och vänner i ett annat land... Hoppas saker snart återgår till det normala för er!

Jag fick dock några riktigt bra vänner via www.meetup.com. Man söker på intresse och ZIP-code och får upp träffar i närheten av där man bor. Vi träffades ofta och de var ett mycket stort stöd för mig under vår tid i Kalifornien.
 
Sv: Dåliga veckan

Det är övergående, tänk på det så känns det bättre. Och gnäll på, det hjälper.

Din sambo är snart på benen och kan avlasta dig. Tänk på ensamma mammor som har det så jämt.:angel:
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 238
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 343
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Tjatter Det var bättre förr. Världen var full av spänning, mysterier, romantik! Naturen var vild, och människan förundrad... Nu? Nu är allt...
135 136 137
Svar
2 723
· Visningar
99 171
Senast: Mammas
·
  • Låst
Relationer Hej kära buke. Jag har så ledsen och förkrossad att jag behöver skriva av mig och ha någon som lyssnar. För åtta år sedan träffa jag...
Svar
8
· Visningar
2 052
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avlivning älskade katt
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp