Sv: Dåliga rasrepresentanter i hundböcker
Var tvungen att kopiera in från mina raser, riktigt kul läsning, mycket om raserna jag inte visste tidigare
"Australsk terrier har sitt ursprung från Australien.
Australsk terrier är en mycket smart hundra. Mental stimulans är oumbärlig för välfärd.
En positiv sak med australsk terrier är att integre skjul. Hundrasen kräver måttlig med pleie av pelsen.
Australsk terrier är inte problem öka, och du behöver inte ha hund upplevelse att få En hund av denna hundra. Rasehunden är mer ömtålig i motsats till många andra rashundar.(
Detta var helt klart en nyhet för mig och ganska motsägelsefullt mot vad som står i meningen efter) Detta är ganska energisk djur och har inga problem att gå den långa och krävande vandringar. Rasehunden kräver relativt anspråkslös trim.
Hundar kan reserveras, försiktiga och på sin vakt ovan utomstående. Som regel vänligt över andra hundar. Hundar är bra med barn. Tendensen att bete sig som ett rovdjur är i den högsta nivån i detta rasehunden. Hundar av denna hundra har en stark tendens att nippe med munnen i lek
Dessa hundar är kända för att skälla mycket och högt. Kan leva i kallt klimat. Detta är mycket lekfull hund. De kan väl bo i en mindre lägenhet.
Klassificering: Australsk terrier är representerar i gruppering til FCI. De placeras i «små terrier» (3.2) i grupp «terriere». FCI ID för australsk terrier är 8 och den ble lägt till FCI databas 1995-02-14. American Kennel Club har lagt till rasehunden i grupp «terriere». United Kennel Club klassificera rasehunden som «terrier». Canadian Kennel Club grupperade rasehunden som «terrier».
Sjukvård hos australsk terrier: Tyvärr kan en hel del få hälsoproblem.
Rashundens anatomi: Australsk terrier är en hundra. Manliga hundar är så hög som 23 til 28 cm høy. Honor är så hög som 23 til 28 cm høy. Manliga hundar kan väga från 4 til 6 kilogram. Honor väger 4 til 6 kilogram."