Dåliga energier/andar?

Thera

Trådstartare
Som några kanske vet har jag haft ett riktigt dåligt hästår.

Fick först avliva 18-åringen. Två månader efter det köpte jag min drömhäst, ett tvåårssto, som fick avlivas akut förra veckan efter en bäckenfraktur som vi inte vet hur den har uppkommit. (Mycket märkligt överhuvudtaget..)

Och nu vet jag inte om jag vågar försöka med en ny häst.

Det känns liksom som jag har dåliga energier runt mig, även om jag egentligen inte vet om jag tror på sånt.

Sen började jag fundera.. Mamma tycker sig känna att något "känns fel" med stallet och hagarna, vilket iofs kan bero på min otur där. Gården är flera hundra år gammal, en gammal släktgård. (Inte min släkt, så jag började fundera på om någon vill ha bort mig från gården..:crazy::D)

Sen kom jag på att vi hade en "häxa" ute för några år sedan som påstod sig kunna prata med djur. Båda de hästarna (den ena min) är idag döda, relativt unga.
Inget med det egentligen, om jag inte fått höra via omvägar att hon varit arg på mig (för ett beslut jag tog angående hästen). Känns inte bra att reta upp personer med påstådda övernaturliga krafter.. :eek::D

Nåväl, för att vara lite mer allvarliga (oavsett vad jag tror), finns det något man kan göra åt eventuella negativa energier?

Någon som känner något? Vågar man försöka igen eller är det lika bra att lägga ner hästeriet och inse att det inte är meningen?

För det känns verkligen som att något jävlas med mig..

Sv: Dåliga energier/andar?

nej va hemskt!:eek:
Jag tycker inte du ska lägga ner hästeriet! Men annars vet jag inte alls vad jag ska säga, det är ju creepy.

:eek: Jag håller med om att hela situationen känns lite läskig.
Men jag hade inte lagt hästarna på hyllan, men hade nog försökt luska reda på mer kring gården och ev. runt den där "häxan". Om inte annat så för min egen ros skull. ;)

Ibland så kan jag tro att stallet där mina hästar står har en förbannelse eller dylikt över sig. Alla hästar blir mer eller mindre dåliga där, gång på gång.

jag tycker det är skit häftigt sånt här, men det låter så läskigt när andra berättar:smirk:

Gå in på overnaturligt.ifokus.se Där finns många kunniga och seriösa personer som kan hjälpa dig! Många hästtjejer också! :)

Vad otäckt:crazy:! I förra stallet kändes det ibland som att det var nåt som inte stod rätt till. Jag och några andra hade flyttat dit från ett ställe där ägaren var helknäpp och vi var så glada att komma därifrån. Nya stallet var nytt, stort och helt otroligt fint:love:. Men så blev ena hästen sjuk och sen avlöste alla hästarna varandra med att vara sjuka hela tiden:eek:. Den enda som var frisk var den som kom från ett annat stall från början. Inte det med den konstiga ägaren.
Visserligen var det ju naturliga orsaker bakom alla sjukdomar/skador, men ändå. Nu har alla utom en flyttat därifrån. Jag hoppas det ska vara mindre otur i stallet jag står i nu. När allt verkade riktigt svart brukade jag tänka att det var precis som att ägaren som var konstig hade slängt en förbannelse över oss som flyttade från denne:eek: I och för sig har hela år 2007 varit ett skitår över huvudtaget...

2004-2006 var riktigt pissiga år för min del ang. hästeriet. INGENTING gick bra och jag hade konstant "dåliga vibbar", kände på mig när saker skulle hända, det var något som var "fel" i stallet, men visste inte vad....

Väldigt läskigt!

För längesedan såg jag ett TV-program. En dansk version av "andarnas makt". Iaf så var det en kvinna med familj som bodde på en gård. Hade lite hobbyuppfödning med ca 4-5 hästar. Dessa hästar hade de mest märkliga sjukdomar/skador hela tiden. En sommar hade dem fått ett jättefint föl som dog helt utan anledning. Minns ju inte alla problem med hästarna nu, men det var sjukt mycket konstiga händelser. Även konstiga saker i stallet.

Där kom då ut ett medium som sa att det var som en slags förbannelse över hästarna. Någon gammal arg gubbe som bott där tidigare som hade blivit ihjälsparkad av en häst och nu "hämnades" genom detta.

Vet ju inte om det är sanning, men kanske något liknande i ditt fall. Hoppas allt löser sig för dej och att du kan fortsätta med hästar!

Mina erfarenheter är att det absolut finns en massa energier och även andar, tomtar och annat. Detta kan givetvis påverka både folk och djur.

Det du kan göra är att högt gå runt på gården, i stallet, i huset och be att allt detta ska försvinna, be dina änglar/Gud vad du tror på, om deras beskydd över dig, din familj, djuren och gården.

Som sagt, har både goda och betydligt mer negativa erfarenheter av andra, energier, men vet att det går att få lugn och frid!

Detta är det jag kan ge dig som råd.

Har själv haft ett rent ut sagt hemskt hästår med, men med höjdpunkter däremellan, men mycket tungt, avlivning m.m. Försöker orkar att snart skaffa häst igen.

Lycka till!

Jag tycker på fullaste allvar du ska kontakta ett medium.

Förstår jag situationen rätt att endast två hästar har dött, varav den ena 18-år gammal, och den ena nyligen inköpt? Jag skulle säga att det inte låter särskilt ovanligt eller övernaturligt. Att din mamma tycker sig känna "något fel" är, som du själv medger, sannolikt eftersom det nyligen har dött två hästar som ni var fästa vid där.

Jag tycker att tiden borde ha sprungit ifrån åtminstone vissa delar av vidskeplig tro. Varför anlitar inte företag häxor för att besegra sina konkurrenter? Varför berättar inget medium var Madeleine McCann är? Varför blir inte synska rika på roulette? Appropå häxan, jag tror inte det minsta på varken häxor eller djurpratare, men om vi låtsas att det ligger något i det - låter det inte osannolikt att en häxa som kan kommunicera med hästar skulle skada dem? Särskilt med tanke på att hon uppenbarligen var bekymrad om något hästbeslut du tog.

Om du kontaktar en synsk eller en andeutdrivare eller en currykors-finnare så kommer alla att förklara problemen med sin egen vidskeplighet. Vissa "lösningar" kanske är praktiska ("Jag driver ut andarna för en mindre slant.", andra kan vara besvärliga (t.ex. "boxen ligger rakt över dålig energi!"). Ingen av dem kan åtgärda något problem - och jag betvivlar att något problem finns över huvud taget. Om du talade om fler händelser som på något sätt verkade hänga samman skulle jag kunna tänka mig att det finns något skadligt i den naturliga miljön. Men problem med två hästar ger mig inte anledning att misstänka ens något naturligt - än mindre något övenaturligt.

Jag ser ingen anledning att upphöra med hästar av det du skriver. Att du har haft otur med två hästar tidigare påverkar inte den nya på något sätt.

Självklart ska du fortsätta med hästeriet! Oavsett om det finns onda andar eller ej (vilket jag härmed låter vara osagt .... ;))

Ibland åker vi på sådana här "olycksår" i vår livscykel. År när det känns som om allt elände kommer på en och samma gång. Jag har själv haft några sådan år när allt som inte skulle hända hände - samtidigt. Olyckor, dödsfall i familjen, djur som fick tas bort osv. Nästan som om jag drog till mig negativ energi. Ju mer elände som hände, desto värre blev det ...

Men så rätt vad det är, så vänder det :) Plötsligt känns det som om man glider fram genom livet på en räkmacka :D - den ena positiva händelsen efter den andra.

Det är livet, helt enkelt! Ibland upp, ibland ner.

Så ja, klart du ska skaffa häst igen!!

Det är mycket möjligt att det bara är ren och skär otur, men i vilket fall så känns det som hela familjen har oflyt, så det skadar inte att testa.

Båda hästarna har fått allvarliga skador, den första fick en spricka på kotbenet, veterinären säger att hon måste ha fastnat någonstans, men inga sår syntes eller andra tecken på det.

Sprickan läkte aldrig, trots månader i boxvila.

Tvååringen bröt bäckenet, inga tecken på att de rusat runt, inga tecken på att hon gått omkull, hon var inte smutsig eller liknande.

Även där tyckte vet. det var konstigt.

Så det är liksom inga vanliga grejer, därför man börjar undra.

Det känns som oturen förföljer mig, och jag vet inte om jag vågar försöka igen. Även om det bara är just otur och inget övernaturligt känns det som jag "har ett svart moln över mig", som veterinären uttryckte det.. :smirk:

Det är sannolikt att osannolika händelser ibland inträffar. Att "testa" att finna övernaturliga krafter kanske i sig inte skadar, men exakt vilken av alla vidskepligheter ska du välja? Är det energier eller onda andar? Är det kanske currylinjer? Spöken? Är det guds straff? Anansi? En trollkarl? Ska du testa alla? Jag är förhållandevis övertygad om att "experter" från respektive inriktning alla skulle finna sitt fel.

Ett ytterligare problem är hur du sedan ska förhålla dig till det. Den första kvacksalvaren kommer sannolikt att påstå att han hittat ett problem, och kanske löst det. Om du nu skaffar en häst till och allt går väl med den, är det nu tack vare det? Kommer du då att i framtiden tro på just denna vidskeplighet, och kanske begränsas av det? Om den nya hästen blir skadad (vilket är precis lika sannolikt som att vilken häst som helst blir skadad), valde du då fel? Hur vet du att det övernaturliga verkligen är besegrat?

Ingenting av det du berättar talar för att något övernaturligt ligger bakom. Det enda som kan konstateras är att vi inte vet vad som orsakade skadorna. All tid som läggs på att "hitta på" förklaringar slösar tid som skulle kunna användas till att kritiskt fundera över vad som kan ha orsakat skadorna.

Det känns som oturen förföljer mig, och jag vet inte om jag vågar försöka igen. Även om det bara är just otur och inget övernaturligt känns det som jag "har ett svart moln över mig", som veterinären uttryckte det.. :smirk:

Ovanstående kan jag klart förstå, jag har ju haft skitår efter skitår efter skitår. Jag tror dock inte att det finns någon 'förbannelse' över mig, utan just det du skriver 'förföljd av otur'. Vilket jag tror är fullt möjligt, utan 'övernaturlig' inblandning.

För börjar man tänka på det, så om det nu fanns en förbannelse eller liknande, varför inte bara 'slå till' rakt av. Varför låta vissa saker gå bra?

Det är mycket möjligt att det bara är ren och skär otur, men i vilket fall så känns det som hela familjen har oflyt, så det skadar inte att testa.

Båda hästarna har fått allvarliga skador, den första fick en spricka på kotbenet, veterinären säger att hon måste ha fastnat någonstans, men inga sår syntes eller andra tecken på det.

Sprickan läkte aldrig, trots månader i boxvila.

Tvååringen bröt bäckenet, inga tecken på att de rusat runt, inga tecken på att hon gått omkull, hon var inte smutsig eller liknande.

Även där tyckte vet. det var konstigt.

Hej gumman!
Jag har också köpt en gammal släktgård för fem år sedan. Jag har alldrig haft några skador eller sjukdomar tidigare på mina hästar, själv har jag alltid varit kärnfrisk. Efter att vi flyttat hit har det ena elendet efter det andra avlöst varandra, min ena häst har haft rejäl kolik 5 ggr utan att vi vet varför hon har skadat sig i ena benet tre ggr i hagen och halkat och omkull illa en gång. Jag har varit mkt sjuk akut opererad mm sen vi flyttade hit. Han som bodde här tidigare är död och han avskydde hästar, så "Kennet" får ju tycka och tänka som han vill men nog har man funderingar ibland. Jag funderar allvarligt på att ta hit ett medium. Jag tror väl inte heller så mkt på det övernaturliga, men det kan ju faktiskt vara värt att testa!

Lycka till med allt, hoppas du hittar en ny guling. Jag har haft en riktig snygging efter Dragon- isabell med fyra strumpor o bläs.

Det programmet såg jag också....

Visst kan hästar påverkas av dåliga energier. Särskilt om det hänt mkt hemska saker på platsen. Mina hästar började plötslig bete sig väldigt konstigt, den ena grävde varje natt i hörnet på sin box och blev väldigt orolig och tittade hela tiden dit och så rädd ut. Den andra hästen gick rakt in i den boxen om han var lös och stod och stirrade in i samma hörn.

Det var ganska obehaglig, kände även själv att det var nånting där. Kontaktade en synsk person och hon sa att det hade funnits kor och kalvar där förr i tiden, och att dom hade blivit vanskötta. den här kalven hade frusit ihjäl när den bara var några veckor gammal, och lite efter dog även mamman. Och det var detta som min häst såg och kände och det var därför han var så orolig...

Det lustiga var att det stallet hade varit ett kostall! Och det hände mitt i kalvingstiden! Jag försökte i alla fall rensa platsen och efter det lugnade han ner sig och slutade gräva.... :bow:

Jag tycker du ska ta ut ett medium, utan att säga vad du har för problem och kolla vad h*n säger! Kanske är det något som behöver hjälp där.. Men vissa platser har så hemsk historia att den dåliga energin sitter i marken, och dom går inte att göra nåt åt.... Mitt gamla hus var en sån plats, hade medier där och det blev bra någon dag, sen var det tillbaks igen... Då finns inget annat än att flytta..

Jag tycker då inte du ska ge upp hästarna! Men kolla upp platsen du bor på innan du skaffar flera...

Lyssna inte så mkt på vad andra tycker och tror!! Lita på din egen intuition. Vissa tror andra tror inte. SO WHAT! Jag tror på energier o andar omkring oss pga av upplevelser jag inte vill gå in på. Finns hjälp att få lite varstans i sverige. Ta kontakt med ett medium eller utdrivare om du känner dig i behov av det. Lycka till!!

Hrm...jag vet inte om andar kan påverka hästar, eller djur överhuvudtaget, på ett fullt så fysiskt sätt. Det borde i varje fall vara extremt ovanligt. Jag är väl ingen expert på området men jag har läst mycket om det och tror väl till viss del på "sådant".

Jag tycket defenetivt att du ska fortsätta med hästar. Vad du skulle kunna göra om du vill är att ta kontakt med något medie och be denne besöka ditt stall för att se om det finns något "skadligt" där. En sådan person kan också ofta hjälpa dig att bli kvitt det.

Men sen kan det ju faktiskt handla om exterm otur oxå....:(

Liknande trådar

Hästmänniskan Håller på att smått få frispel här på alla andras lösa hästar som springer runt på vår gård. Köpte för några år sedan ett hus och...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 281
Gnägg Jag har alltid varit en hästgalning. Men det senaste året har det bara gått utför. Jag går just nu på gymnasiet och mycket tid går till...
Svar
13
· Visningar
2 260
Senast: Nielaa
·
Hästhantering Vet att vissa här har följt alla (skräck)historier om min häst genom åren och, well, här kommer en till. Och ja, det är som vanligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
7 948
Senast: Cornelius
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar