Det bästa stall jag stått i och som jag alltid jämför alla andra med efter det var ett stall med ett 20-tal platser. Stallägarens egna hästar, tillridningar enstaka gånger och i övrigt inackorderingar. Några tävlingsintresserade, några skogsmullar, några träningsintresserade. Blandade ägare och blandade hästar, fd travare, fd löphästar, korsningar, importer, körhästar och ridhästar av halvblodstyp.
Vi hade gemensamma städdagar, de som kunde kom och hjälpte till, ingen var sur om någon uteblev. Varje städdag avslutades med gemensam grillning. Varje vardagmorgon när mockningen var avslutad vid kl 09 var det morgonfika, de som var i stallet på morgnarna fikade tillsammans, vi skrattade och hade roligt, någon drack varma koppen, vi turades om att köpa in kaffe, någon tog ibland med sig fika och när vårsolen började lysa så lyfte vi ut halmbalar och satt lutade mot stallväggen och njöt.
Gemensamma uteritter de som hade lediga förmiddagar eller lediga dagar. Någon/några red lektion för egen instruktör eller för stallägaren. Gemensamma stallmöten där den som vill kunde ta upp saker de tyckte fungerade bra eller sämre, stallägaren informerade om vad som var på gång, om vi skulle hyra in någon tränare som t ex när vi hade Göran Yogi Breisner på besök, kräftskiva, julbord, gemensam grillning, förfrågningar om någon kunde hjälpa till när det skulle komma fodertransporter osv.
Jag tror det fungerade så bra för att vi hade tydliga regler, skrivna kontrakt, ingen mobbing, inga självutnämnda stallfürers, alla var välkomna oavsett vilken häst de hade eller vilken nivå de red på. Stallet var gammalt och slitet men helt och rent, ingen fancy anläggning, inget ridhus men utebana, stora hagar, mycket ridvägar, busskommunikation, en stallägare som jobbade ute i stallet på dagarna, med sina tillridningshästar, höll lektioner och deltog i träningar.