via
Trådstartare
Vi har ett förstagångssto som har fölat i år. Hon var redan från början snäll mot sin fölunge, men inte så värst intresserad. Han har hela tiden fått dia osv, men hon ser efter honom mkt dåligt. Han är nu en månad gammal, och hon kan helt sonika lämna honom sovandes i fölboxen (fungerar lite som en lösdrift nu när alla är färdigfölade) och vandra iväg till andra änden av hagen. Hon bryr sig inte alls om att kolla vart han är, men hälsar glatt på honom när han dyker upp.
Jag hoppas att hon kommer att bli mer mammig med kommande föl, med denna tror jag inte att det kommer att bli bättre än vad det är.
Är det någon annan som har haft ett sto som betett sig på detta vis? Har det blivit bättre med efterföljande föl?
Jag har bara haft mycket duktiga förstagångsföderskor förut, så detta är nytt för mig.
Kan tillägga att hon var lite stressad över själva fölningen, och fölade stående, så jag fick fånga fölet i luften.
Jag hoppas att hon kommer att bli mer mammig med kommande föl, med denna tror jag inte att det kommer att bli bättre än vad det är.
Är det någon annan som har haft ett sto som betett sig på detta vis? Har det blivit bättre med efterföljande föl?
Jag har bara haft mycket duktiga förstagångsföderskor förut, så detta är nytt för mig.
Kan tillägga att hon var lite stressad över själva fölningen, och fölade stående, så jag fick fånga fölet i luften.