Dålig i magen efter pencilin.

V

virrpANNA

Sebastian (som nu är 6 månader) fick öroninflammation för tre veckor sedan och fick då penicillin mot detta. I en vecka skulle han ha det, 3 gånger om dagen.

Innan denna kur så bajsade han max 1 gång om dagen, när jag började med penicillinen så bajsade han över 5 gånger per dygn. Nu, 2 veckor efter avslutat penicillinkur så fortsätter han att bajsa upp mot 7 gånger per dygn och även på nätterna så jag måste väcka han för att nyta blöja. Detta rubbar våran redan känsliga nattsömn :(

Är det någon som har tips på vad man kan göra för att stabilisera magen igen, för han blir röd i stjärten av allt bajsande och han behöver få sin sömn på nätterna utan att behöva gå upp och byta blöjan flera gånger...

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Dålig i magen efter pencilin.

Nu är han ju ganska så liten så jag tycker att du ska prata med BVC, jag tror att jag har hört att det ska finnas någon kur för magen på de små men jag är inte säker.
Mina som är lite större brukar jag försöka få i aktiv bakterie kultur på olika sätt när de har ätit pencillin, det finns i olika youghrt produkter.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 276
Hundhälsa Jag skulle behöva råd. Bruce har lite känslig mage, han kräks lätt galla om han inte äter regelbundet och får han i sig något som inte...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
16 164
Senast: Voeux
·
Övr. Hund Vet inte om det går att göra åt åt, men nån kanske har nån ide om nåt som kan hjälpa... Jag jobbar skift och har av naturen begåvats...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 092
Senast: _Taggis_
·
Hundhälsa Finns ju en allmän fodertråd, men tänkte att det här behövde en egen tråd och struktur. Om det är fel ber jag om ursäkt! Sheltievalp på...
Svar
7
· Visningar
2 302
Senast: Lillebjörn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka