Gabby_Ossi

Trådstartare
Ännu en "vem-ska-dit"-tråd :D

Själv ska jag debutera Lätt på min C-ponny :banana: , nog mest nervös för hoppningen jag också... han har en tendens att bli lång och hamna på bogarna på fälttävlan efter dressyren :confused:
Får träna hemma med att först rida dressyr, sadla om och sedan hoppa lite :idea:

Så? vilka ska dit och vilken klass ska ni rida?

Sv: Dagstorp?

Jag ska dit. Med häst då. ;)

Anmälde 90-klass om han skulle gå dåligt i syds. Går han bra där ändrar jag till 100-klassen som jag ju helst vill rida. :)

Uppdaterar också... kommer inte rida där iaf :( Jag har / har haft körtelfeber så får egentligen inte rida på typ en månad...

Ännu en "vem-ska-dit"-tråd :D

Själv ska jag debutera Lätt på min C-ponny :banana: , nog mest nervös för hoppningen jag också... han har en tendens att bli lång och hamna på bogarna på fälttävlan efter dressyren :confused:
Får träna hemma med att först rida dressyr, sadla om och sedan hoppa lite :idea:

Så? vilka ska dit och vilken klass ska ni rida?

Hej jag ska ochså dit med min islandshäst=D
Hon ska gå lätt och är en C-Ponny=D så vi blir konkorenter hehe!

Som jag skrev innan blir det inget för mig :cry: är det du som har Hilda från Rögla eller nåt sånt?

Ja det är jag=D tråkigt för dej att du inte fick debutera, debuterade lätt där i fjol, och tycker det är en bra bana!!

Oki=) då har jag sett er ute=) fast var inte säker för bilden ser man ju inte så bra på!

Jag har bara hört det från de som ridit den. Då jag inte själv ridit den lätta där kan jag ju inte svära på att det stämer. :)

dagstorp är kända för att ha svåra banor. Även om de inte ser svåra ut vid bangång är det alltid mycket fel där. Både på hinder och tid.

hel del tävlingar i fjol, ngr iår.. i fjol fälttävlan, bla. vinslöv skurup

dagstorp är kända för att ha svåra banor. Även om de inte ser svåra ut vid bangång är det alltid mycket fel där. Både på hinder och tid.

mm och en av svårigheterna är att det är mycket stigar att hålla reda på. Stigarna är rel svårgalopperade också... har det sedan regnat så är det inga stigar utan små bäckar. :)

Vattnet är ett "gammalt trad" vatten som ställer till problem för en del..

Mjo, det har jag också hört.. svåra 90 graders svängar och så.. och visst är stigarna knepiga att galoppera på.. de svänger hela tiden åt alla håll ^^

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva era tips på hur man hanterar sin nervositet när det kommer till tävling. Jag tävlar både hoppning, dressyr &...
Svar
11
· Visningar
1 723
Senast: Milosari
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 174
Senast: Anna-Bella
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
963
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 369
Senast: Miingla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka