Dagstorp 1/6

Sv: Dagstorp 1/6

Kan bara instämma inte vår helg heller. Tror nog den går till historien som den sämsta tävlingen någonsin. I stort sett allt gick åt skogen, utesluten med båda hästarna blev resultatet. I ena fallet var det mitt fel då jag tog en liten genväg mot de sista hindren:angel: Det är väl iofs lika bra att all skit kommer på samma gång..
Men vi hade i alla fall tur med vädret och inget bilkrångel för en gångs skull

och trevligt sällskap emellanåt :idea:

De håller jag helt med om. Men jag låg näst sist typ efter dressyren i CNCP* domaren måste hatat Teddy eller min ridning för hon har aldrig gått så bra som hon gick i lördas i någon fälttävlans dressyr och jag har aldrig haft så här dåligt någon gång. ja fick 61,8 straff, jag trode jag skulle rida på typ 40-45. va helt chokad när jag fick protokollet och hon hade typ inte skrvit något. Å ja har kollat på film och kan inte komma på varför jag fick en 5a på mina serpentiner som va as fina(har alldrig haft något annat än 8or på dem). men jag tror hon låg bra på de andra equipange så de måste vart något hon inte gilla.

Den domaren dömer mycket utomlands och det brukar vara ett mått på hur man håller internationellt. Sen kan alla domare döma konstigt men det är säkerligen vanligare att ett ekipage har en dålig dag.

Power saknas brukar vara det vanligaste när man hamnar över 60 OM hästen går stadigt iform.

Nu blev jag glad igen, då betyder det att vi skulle lyckas få godkänt internationellt :D :rofl: :D

Danska flaggan... Hmmm ja den liknelsen var 100%ig :rofl:

Den domaren dömer mycket utomlands och det brukar vara ett mått på hur man håller internationellt. Sen kan alla domare döma konstigt men det är säkerligen vanligare att ett ekipage har en dålig dag.

Power saknas brukar vara det vanligaste när man hamnar över 60 OM hästen går stadigt iform.

jo kanske ja vet ej vem domaren va, ja tyckte de bara va tråkigt för teddy var bra igång bak och ökade och gjorde allt som hon skulle å de kändes inte som en dålig dag å de tyckte ingen av de andra som såg på häller. Å ja vet att en av de hästarna som slog mig i dressyren gick med huvudet rakt upp genom halva programet. men men

jo kanske ja vet ej vem domaren va, ja tyckte de bara va tråkigt för teddy var bra igång bak och ökade och gjorde allt som hon skulle å de kändes inte som en dålig dag å de tyckte ingen av de andra som såg på häller. Å ja vet att en av de hästarna som slog mig i dressyren gick med huvudet rakt upp genom halva programet. men men

Fast det verkar otroligt för den domaren är väldigt noga att hästarna arbetar genom ryggen och är eftergivna i nacken.

Jag har fått både bra och kassa poäng av henne och det har varit helt befogat sen vet jag att vissa ryttare nästan tycker det är meningslöst att rida när hon dömer men å andra sidan tycker dom att de själva är bättre än vad dom egentligen är :angel:

Jag tycker att hon brukar dömma ganska så bra. Gillar domare som kan ge inte är rädda för ge en 3a om det är dåligt sen i näst punktge en 8 om nästa blir bra.:)

Jag hade en bra helg.
I lätt klassen så gick det hela bra, dressyren fungerade denna gång bra, rev halva staketet sist:o ( har ju ridit hästen säkert 10 gånger nu), Hoppningen gick bra och i terrängen kändes hon riktigt fin 0 på både hinder och tid.

4 åringen som varit så mogen hela året började dressyren bra med en 8 på inridningen senkom hon på att man kunde snacka med hästarna utanför:grin: så sen blev det blandad kompott. när hon inte gnäggade blev det riktigt bra och sen blev det hel kasst när hon tappde koncentrationen. 63 % och ändå helt ok.

Hoppningen gick bra fram till sista hindret där jag slappnade avlite så bommen föll. Och i terrängen var hon helt fantastiskt fin:love: 4 åroch bara letar hinder. felfri och inom tiden. = kvalet till 4 års schampionetet klat:)

Var det denna domaren som jag red för i 100 klassen?

Tyckte det var lite synd att där inte var mer vatten än vad där var.. När jag red , strax efter 18:00 var där knappt något vatten kvar...

Framridningen till dressyren blev stressig, jag trodde att jag hade mer tid än vad jag egentligen hade. Jag stressad, hästen jättepigg, ingen bra kombination till dressyren. Blev 61 straffpoäng där och sen på hoppningen fick vi med oss ytterligare 8 fel, rev de två sista hindrena. I övrigt kändes han fräsch och framåt, verkade väldigt glad att få hoppa.

Framridningen till terrängen var inte alls kul. Det var dammigt som tusan och ekipage precis överallt. Han kändes trött och jag blev lite orolig att han inte skulle orka. När vi väl stod vid startfållan blev han väldigt taggad vilket smittade av sig på mig. Vi fick ett jättebra flyt och kom runt felfritt. Det blev ett par straff till där då vi var lite sena, 3.44 fick vi. En halv minut snabbare än förra året iaf!
Underbara häst :)

Ja, precis så var det... Trodde jag hade fått rätt på det förra året, men nu var han värre än någonsin :crazy: (iofs bättre dressyr än någonsin också, så det kanske beror på det)

Men hur gör ni för att "ladda om"?

Var det denna domaren som jag red för i 100 klassen?

nej hon dömde deb i ridhuset på söndagen
Domaren i 100-klassen är lite för glad för att sätta nollor för min smak. Då har vi ändå inte drabbast själva utan vad jag såg i Gärds och fick höra av ryttarna.

För mej är en nolla när en häst tex inte fattar galopp alls i debutant dvs rörelsen inte utförd. Fattar den fel galopp men byter direkt coh resten av bed.punkten fungerar så en 2 eller 3 men inte 0. Den domaren sätter 0.

Okej, men då red jag för henne med den andra hästen

Ja, precis så var det... Trodde jag hade fått rätt på det förra året, men nu var han värre än någonsin :crazy: (iofs bättre dressyr än någonsin också, så det kanske beror på det)

Man får galoppera som attan på framridningen till hoppningen och väcka upp dom ordentligt och då menar jag ordentligt!

Vår ena såg ut som den inte alls ville ta av sig pyjamasen till terrängen, men lite kallt vatten mellan bakben och såå... blev det fart i kusen!! Sen får man ju inte somna till själv heller, :cool: i solskenet och tänka det brukar ju gå vägen... Fokus!!

Fast det verkar otroligt för den domaren är väldigt noga att hästarna arbetar genom ryggen och är eftergivna i nacken.

Jag har fått både bra och kassa poäng av henne och det har varit helt befogat sen vet jag att vissa ryttare nästan tycker det är meningslöst att rida när hon dömer men å andra sidan tycker dom att de själva är bättre än vad dom egentligen är :angel:

Jo jag tycker också det är bra när dom använder sig av hela spannet men jag hade ett helt program med typ bara 6or och sen någon 5a och någon 7a. Sen vist ja håller med om att inte teddy gick lika bra som när jag red nationella dressyrer i vintras men hon e med i ryggen och är igång bak de kan ingen säga något om. Och jag tror inte att det är så att om jag rider så dåligt i dressyren att resten av startfältet hade alla sina hästar helt genom ryggen och igång bak.
Plus att om man ger en 5a så tycker jag personligen att det är kul att få en komentar men jag vet ej vad ni tycker. Där nere på allmena intrycket fick jag 7a på lösgjordhet och 7a på sits så tydligen tyckte hon att hon var loss. och enda komentaren jag fick där nere var: För svag skritt. Och det håller jag helt och hållet med om för hon fick flugor eller nå skit i öronen och gick och skakade på de.

A jag tyckte jättemycket om dagstorp som tävlingsplats så kommer nog åka tillbaka dit om några år igen:D Super bra anordnat och bra underlag. Snälla funktionärer och allt. En mycket lyckad helg med bra väder.

A jag tyckte jättemycket om dagstorp som tävlingsplats så kommer nog åka tillbaka dit om några år igen:D Super bra anordnat och bra underlag. Snälla funktionärer och allt. En mycket lyckad helg med bra väder.

Va kul att du tycker om Dagstorp :) Det ska jag hälsa tävlingsledaren ;)

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 311
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 191
Senast: Emro
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
772
Senast: Lisen82
·
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
673
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka