Dagstorp 1/6

Sv: Dagstorp 1/6

jag ska förhoppnignsvis dit 31 med ponnybus..

tyvärr har han inte återställt sej som han skulle för olyckan för 2 veckor sen, men vi håller tummar och tår att vi båda känner oss redo till helgen, annars får vi väl vänta till skönabäck i juli.

*kl*

Jag ska dit och rida 90 klassen. Om jag nu blir återställd och kan rida min häst i veckan efter att 3åringen drog av mig så det sjöng om det på ridprovet igår. :crazy:

Jag också. Klockan lär väl vara rät tmkt när det är dags för terrängen, massvis med starter!

Så långt har jag inte kommit så jag har kollat in det än :) Behöver först och främst bli av med min nackspärr så jag kan rida :crazy: Har fått hyra in medryttare i veckan så han får lite mer motion än longering o tömkörning.

Fast för min del får gärna terrängen gå sent så jag slipper åka dagen innan bara för att gå terrängbanan. :)

Nope, mitt emot. Så granne med den andra delen av terrängbanan :)

En liten "rapport" från banan..
Regnade som attan igår och inatt. Grusbanan (framridning) står mer eller mindre helt under vatten. Nedre delen av terrängbanan är väldigt blöt. Gångarna i skogen är geggiga och flera pölar finns. Dock står solen på och det är väldigt varmt, så det lär nog torka upp en del om inte helt.

Tittade precis på SMHI:s femdygnsprognos + Danmarks DMI och det ser soligt ut.:laugh:
Dom trodde till och med att det skulle bli uppåt 30 grader varmt :eek:
Ena dagen fryser man ihjäl och nästa svettas man ihjäl

Mm, visst är det roligt.. Alldelles för varmt att gå med täcke och sen när det regnar så står pållen och skakar. Usch! Men visst, regnet behövdes. Räcker att det regnar på natten dock. På dagarna vill vi ha solsken!
Det blir säkert en fin helg!

30 grader låter ju lite överdrivet :crazy: Men med tanke på att det fullkomligt ösregnade hela helgen sist jag var i dagstorp blir jag väldigt glad om jag får se anläggningen från den ljusa sidan denna gången :D Var ju bara 4 år sen sist....

Blev klart idag (efteranmäld) att jag åker ner o rider 100-klass på pållen har aldrig vart på dagstorps bana så det ska bli spännande. Förberder mig på en extremt tidig helg för jag gissar att det inte finns så mkt boxplatser lediga. Men som sagt ska bli super kul iaf :laugh:

*kl*

Gick helt ok för mig, blev en 3e plats i Debutant Kat I med över 40 startande. Låg i vinnarhålet ett tag efter 30,8 straff med från dressyren, men rev sedan två hinder i banhoppningen :grin:
Terrängen gick super, men jag var lite besviken, trodde att den skulle vara lite svårare nu iom de nya reglerna, men det var i stort sett samma för de båda kategorierna, förutom 2 hinder.

Terrängen gick super, men jag var lite besviken, trodde att den skulle vara lite svårare nu iom de nya reglerna, men det var i stort sett samma för de båda kategorierna, förutom 2 hinder.[/QUOTE]

:D:D

Deb o Lätt för kat I var inte så lika banor..:crazy: om det var dem du menade!!!

Emma premiärred Hodde där i deb. och Grålle i Lätt för kat I och det var stor skillnad,

grattis till 3eplatsen, såg din dressyr som var super!!! :banana::banana:

Är inte 1.5 min. mellan starterna lite väl kort tid i Deb ?

Med ett eller 2 stopp blir man ju lätt ikappriden och detta ställer till problem för både ryttare, efterföljande
och hinderdomare.
Emellanåt var det 4 ekipage samtidigt på banan och det är väl inte heller så bra ur säkerhetssynpunkt ?!?!

I TR rekommenderar man 2-3 min. mellan starterna.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 311
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 191
Senast: Emro
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
772
Senast: Lisen82
·
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
673
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka