Dagstorp 1/6

A

Axtelius

Snart är de dagstorp Vilka ska dit?
har själv aldrig ridit på deras banan hur ser den ut? Svår? Fundera på att byta klass å rida CnCP* iställe för ** någon som vet hur banorna ser ut?

Sv: Dagstorp 1/6

Jag är anmäld i alla fall 100 klass och 90 klass

har själv aldrig ridit på deras banan hur ser den ut? Svår? Fundera på att byta klass å rida CnCP* iställe för ** någon som vet hur banorna ser ut?

Helt okej bana tycker vi, både stigar och fält, brukar va bra underlag. lite knixiga vägar men bra hinder. tror fotokristerlindh har ett par bra bilder därifrån ifjol.

Då ses vi lille ponny grå ska gå 90 där

Ingen aning om hur ponnybanans svårighet är.
Dock är det platt och inget kuperat men trots det inte snabbgalopperat då det är stigar och svängar.
Vi har anmält tre hästar till 100. Får se vilka tre som rids. :idea:

Har aldrig varit där, men av resultatet att döma så har där varit mkt lätt tidigare jämnfört med tävlingar längre norrut :angel:

Banan går omväxlande på lite öppnare marker och inne på skogsstigar. Fin bana tycker jag, har dock bara ridit där på träningar.

Jag ska rida min första fälttävlan för året där, så det blir debutant med min C-ponny (Kat I).
Blev lite sugen på att byta till lätt nu när han helt oväntat klarade hoppkvalen och han hoppade alla Lätt-hinderna och lite till på terrängträningen. Men det känns lite dumt att ge sig ut där direkt, den nya debutanten är ju redan högre än vad vi gjort innan. :laugh:

Banan går som sagt omvxlande på öppna fält och i en skog. En rätt trevlig bana =)

Då jag har varit där har det inte varit hyper lätt, men aldrig så svårt så att man känt att det varit för mastigt. En lagom bana, varken lätt eller svår.

Jag ska dit och tävla i Lätt klass :laugh:

Som sagt, stigar och fält, ganska plant. Det finns inte så mycket naturhinder, utan det mesta är byggt med plankor.

Här har du lite pics.

Lite hinder.
19561722.jpg

19561725.jpg

9794048.jpg

Miljö.
9794089.jpg

9794090.jpg

Själv kommer jag rida 90, dock endast med ena hästen.

japp de va folk upp å ville köpa henne men jag fixade inte den jag skulle köpa i hoppningen så då skulle jag bli utan häst så då blev de ingen såld ponny igen... å ponnyn är egentligen inte till salu häller så de vart lite pang bom bara, men nu blir det SM i hofors å de ser jag verkligen fram emot:D

Inte alltid lätt att få alla grenar att fungera vid provridning. Man måste ge det lite tid att lära sig ny häst och rida ihop sig. När vi köpte vår ponny var han så skarp att sonen kunde hoppa ungefär tre hinder i sträck på träning , sedan hann han inte styra till nästa. Men det tog inte lång tid innan han lärde sig honom. Det räckte hela vägen till EM-.Det jag menar är att stirra dig inte blind på att allt måste fungera direkt. Då kommer du aldrig hitta"rätt" häst..

nee ja vet. men jag e inte så duktig i hoppningen själv så jag skulle behöva en riktig läromästare som e lätt i hoppningen.

Jag gör ett nytt försök i 90 klassen och hoppas att pållen e ok nu när sadeln e bytt. Han total strejkade i tranemo. Mindre skoj.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 311
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 191
Senast: Emro
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
772
Senast: Lisen82
·
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
673
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka