Dags för ett nytt kapitel

Min föräldraledighet är snart slut. Jag är sjukt stressad över ekonomin och framtiden. Har inget jobb att gå tillbaka till men en plan har jag. Jag vill bli förskolelärare. Så nästa vecka ska jag besöka studievägledaren för jag har ingen som helst aning om hur jag går tillväga.

Minsta barnet blir 14 månader i slutet av december och i januari kanske det är dags för inskolning beroende på. Jag ser just nu en liten grabb som inte riktigt är redo att gå på förskolan så vi kanske väntar någon månad till, kommer dock bli väldigt fattiga månader.

Ni som pluggat/pluggar. Hur går man tillväga?

Ni som pluggat/pluggar. Hur går man tillväga?
Du går till antagning.se och söker efter ”förskollärare” så hittar du utbildningar. Några orter verkar ha sen antagning redan nu till våren, annars är det hösten som gäller, den ansökningsperioden brukar öppna i mars nån gång har jag för mig. ☺️

Om det blir plugg nästa höst så kolla med kommunen om de har någon vikariepool där du kan jobba extra i förskolan tills dess. Jättebra att få lite praktisk erfarenhet, de flesta kommuner brukar ha vikariepool inom vård, omsorg och skola. Finns säkert möjlighet att jobba extra under studierna med.

Eftersom jag i vanlig ordning inte kan somna om så är det lika bra jag svarar er nu.

Antagningen.se har jag varit inne och kollat på förut men fattar inte mycket, inte ens lite. Jag vet att det ska gå att studera här på gymnasiet men inte mer än så.

Vikariepoolen har jag redan skrivit upp mig på. Både inom vården och förskola. Söker alla jobb jag hittar som är någorlunda passande men inte fått ett enda svar. Det är svårt att få jobb nu. Till och med inom vården.

I din kommun på vuxenutbildningen finns det studievägledare som du kan få hjälp av. Börja med att boka tid där så du får hjälp med dina frågor kring studierna.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 589
Senast: tuaphua
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 025
Senast: Mia_R
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 691
Senast: Saeta
·
Småbarn Jag fick mitt första barn i november -18 och har varit mammaledig sedan dess. Jag och min man har hittills varit hemma hela denna tid...
2
Svar
23
· Visningar
4 581
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar