Sv: Dags för er att erkänna!! *mat*
När jag jobbade som hästskötare för ca tre år sedan:
1.Hur sköter ni ert ätande igentligen?
Inte alls
2.Tycker du att du är för smal/tjock?
Filosoferade inte alls och såg väl ut ungefär som nu.
3.Brukar du hoppa över en måltid?
Närhelst jag inte hade tid, när det var mycket starter osv. Dessutom blev det ju nattmacka vid 12-01 när det var sena tävlingar eller frukost/kvällsmat klockan 01-03 när vi åkte båt osv.
4.tänker du att du måste få i dig allt från kostcirkeln?
Kostcirkeln?
5.Hur ofta äter du något per dag?
Allt från 2 till jag vet knappt hur många... 7?
6.Är du oftast pigg och glad eller trött och tjurig?
Pigg, men det var mer adrenalin än matens förtjänst. Dock lite lättretlig ibland.
7. Vad brukar du äta oftast?
End. Fisk, fågel och veg. Bröd, yogurt, Tortillas med diverse... pulvermos, fiskpinnar, majs kanske eller ett salladsblad, mycket utemat som pommes, kycklinghamburgare, pizza, kinamat, ibland pastasallad, mycket chips, kakor, choklad etc antagligen för arbetsbelastningen/stressen/pressen... ni vet äta sina problem... och sen har jag alltid varit en godisgris.
Resultat efter 6 månader: Stressmage
Nu:
1.Hur sköter ni ert ätande igentligen?
Skapligt
2.Tycker du att du är för smal/tjock?
Ganska nöjd, men jag var ännu nöjdare i sommras, då vägde jag några kilo mindre och min mage var lite plattare och låren något smalare, men det duger som det är nu.
3.Brukar du hoppa över en måltid?
Nej, det försöker jag verkligen låta bli, dock inträffar det av misstag om jag är väldigt upptagen och glömmer av mig, men det är sällan.
4.tänker du att du måste få i dig allt från kostcirkeln?
Nej, men jag försöker äta varierat och inte slarva med grönsakerna. Så jag tror att jag äter skapligt bra enligt kostcirkeln ändå.
5.Hur ofta äter du något per dag?
Minst 3 gånger, gärna 4 eller 5
6.Är du oftast pigg och glad eller trött och tjurig?
Ganska pigg och glad, men vintern har varit hård, jag var piggare och gladare förra våren men jag tror cokså att jag eventuellt inte låter mig själv vila tillräckligt, jag är mycket igång och vill inte sitta still.
7. Vad brukar du äta oftast?
End. Fisk, fågel och veg. Allt möjligt, Pasta och köttfärssås, hemmagjord pizza och pizzasallad, pastasallad med torrostade solrosfrön och pumpakärnor, ungsbakade rotfrukter med torrostade solrosfrön och pumpakärnor, panerad fisk, potatismos, kycklinggryta (kinesisk, egenlagad), ris, kycklingkorv, tacos (mums!), fil och musli, bröd och knäcke till frukost, ibland havregrynsgröt, alltid apelsinjos och så 1 dl Proviva om dagen. Försöker hålla godis och snacks till helgerna, men det kan slinka ner popcorn eller saltapinnar om jag pluggar för jag har lite svårt att koncentrera mig om jag inte tillför hjärnan något ätbart... antagligen en dålig vana.