Dags för er att erkänna!! *mat*

Sv: Dags för er att erkänna!! *mat*

1.Hur sköter ni ert ätande igentligen? Ganska bra, när jag orkar.
2.Tycker du att du är för smal/tjock? Nja, kunde vart mindre men.
3.Brukar du hoppa över en måltid? Om skollunchen inte duger så händer det, kan hoppa över mellanmål om jag inte är hungrig.
4.Tänker du att du måste få i dig allt från kostcirkeln? Jo, och det sköter jag oftast hyffsat.
5.Hur ofta äter du något per dag? 3-5ggr
6.Är du oftast pigg och glad eller trött och tjurig? Jag är tonåring, så det är väldigt blandat.. Men jag märker direkt om jag har ätit eller sovit dålig(lättirriterad, trött, sur, less)
7. Vad brukar du äta oftast? Fil & Müsli, eller havregrynsgröt.

1.Hur sköter ni ert ätande igentligen? Tjaa.. Vet inte :p.. Äter inte godis iaf :p
2.Tycker du att du är för smal/tjock? Jag tycker jag är åt tjockare hållet, medan andra säger att jag är underviktig :crazy: (166 cm/52-53 kg)
3.Brukar du hoppa över en måltid? Nej, får inte :p
4.tänker du att du måste få i dig allt från kostcirkeln? Njääe.. :crazy:
5.Hur ofta äter du något per dag? Typ 4 ggr (frukost, lunch, mellanmål och middag :p)
6.Är du oftast pigg och glad eller trött och tjurig? Varierar :p (tonåring jue :angel:)
7. Vad brukar du äta oftast? Mat :rofl:

Senast ändrad av en moderator:

1.Hur sköter ni ert ätande igentligen?
Inte bra.
2.Tycker du att du är för smal/tjock?
lite för tjock.
3.Brukar du hoppa över en måltid?
ja.
4.tänker du att du måste få i dig allt från kostcirkeln?
ibland.
5.Hur ofta äter du något per dag?
en gång.
6.Är du oftast pigg och glad eller trött och tjurig?
pigg och tjurig. :p
7. Vad brukar du äta oftast?
äter nästan bara sallad om jag ska vara ärlig, är sjukt kräsen och mår illa bara jag tänker på mat.

Inte allt för bra..
Nu ja lite för tjock, men va för smal innan. Gick upp endel kilon senaste året (godis) så ner två tre kilon och jag är perfekt..(lär jag väl inte tycka sen dock)
Skollunchen ja... har gluten och skolan är inte för bra på den maten.. plus att jag mår dåligt av skolmatens lukt..
Ibland. Men det hjälper inte så mycket att tänka :P
Mellan 2-4
Egentligen lite allt möjligt av de där.. dock sällan tjurig.. bara dåligt självförtroende (tonåring me 2)
Farmors mat :D:D (kött, potatis o sås... mat till bönder) haha

brukar vara bra, men nu när jag är ensam hemma så går det inte lika bra :angel:
beror på dag men oftast för tjock
Nu när jag är ensam hemma så orkar jag inte stå och laga mat hela tiden + att jag inte är hemma så mycket så..
När jag inte är ensam hemma ja.
Nu när jag är ensam hemma blir det 1-2 gånger. annars 3-4 gånger
Jag är pigg och glad
varierar väldigt mycket. det är ju det här med att jag är ensam hemma nu så det blir mest pasta, sallad, frukt och sånt som blir klart fort.

1.Hur sköter ni ert ätande igentligen? Bra?
2.Tycker du att du är för smal/tjock? Smal
3.Brukar du hoppa över en måltid? Nej
4.Tänker du att du måste få i dig allt från kostcirkeln? Nej, men jag har blivit noga med grönsaker
5.Hur ofta äter du något per dag? 2-3 större målider (frukost, lunch, middag), mellanmål
6.Är du oftast pigg och glad eller trött och tjurig? Oftast pigg och glad, nu för tiden något tjurig, men det vet jag inte har med hur jag äter att göra
7. Vad brukar du äta oftast? Pasta, sallad

1.Hur sköter ni ert ätande igentligen? Lite slarvigt
2.Tycker du att du är för smal/tjock? Några kilo för mycke, ca 5-6
3.Brukar du hoppa över en måltid? Ja, på helger och när jag är ledig
4.tänker du att du måste få i dig allt från kostcirkeln? Ja, jag brukar variera maten, och äter nästan alltid grönsaker till.
5.Hur ofta äter du något per dag? Ca 2-4 gånger, varierar beroende på om vi är lediga, jobbar eller om sambons barn är hemma.
Utan barnen slarvas det rejält.....
6.Är du oftast pigg och glad eller trött och tjurig? Det beror på... oftast mitt emellan
7. Vad brukar du äta oftast? Pasta, ris eller potatis med grillat eller stekt kött, eller köttfärssås och sallad till

Slarvig som få.. Endast då min sambo är hemma sköter jag mat intaget. Och det är inte så ofta då han jobba utomlands. Tråkigt att äta själv:angel:.

Jag har väldigt bra ämnesomsättning.. Är i perfekt form. Väger precis lagom.. Välmusklad och trivs i alla mina kläder.

Har absolut ingen rutin på mitt liv.. Jobbar nätter och då äter jag max nån macka.. Annars äter jag då det knorrar i magen.

Nja.. Jag äter mycket onyttigt i livet.. Men oxå mycket nyttigt.. Så det är både ja och nej på denna fråga.

Olika på om jag jobbat eller om det är helg. Eller om min sambo är hemma. Men det kan variera mellan 1 o 5 ggr.

Är full av energi.. Pigg o glad.. Livet leker attityd.. Men stubinen kan vara grymt kort. Men möter alla med en possitiv inställning.

Morron..
Kaffe!!
Lunch.. Smögås,fil eller om jag är sugen på korv me mos.
Middag.. Vardagar ensam.. Nudlar.
Middag.. vardagar med sambo. Vanlig god mat allt från grillat till fisk/kykling till pasta med köttfärssås.

Helger. Pizza, tacos mm

Ni får komentera mitt inlägg..

Lady är hopplös:angel:

1.Hur sköter ni ert ätande igentligen? Dåligt!
2.Tycker du att du är för smal/tjock? Normal
3.Brukar du hoppa över en måltid? Nä, mat är ju gott.
4.tänker du att du måste få i dig allt från kostcirkeln? Nej,
tar det som finns och går fort.

5.Hur ofta äter du något per dag? 6-7 gånger
6.Är du oftast pigg och glad eller trött och tjurig? Trött och deppig, tyvärr.
7. Vad brukar du äta oftast? makaroner eller spagetti med ketschup

Shit, låter ju som värsta matfettobarnet.
Är 1,66 cm och väger 59 kg.
Öppen för kommentarer :angel:

Rätt så dåligt, fast det varierar.

Jag med min dåliga självbild ser mig själv som för tjock. Men räknas nog som normal rent "statisktiskt sett". (170 cm/63 kg)

Händer allt för ofta ja.

Är vegetarian och måste vara rätt så noga ja...

Två-fem ggr/dag, det varierar.

När jag väl äter bra så är jag pigg och glad. Är nog rätt så glad annars också, men visst är det skillnad.

Sallader, sallader och åter sallader...

Komentera gärna!

Väldigt väldigt dåligt. Glömmer ofta av att äta..

För tjock.

Ja, allt för ofta. Äter ofta bara ett mål om dagen.

När jag äter är jag mycket noga med VAD jag äter.

1-2ggr ca(Frukost och middag). Ibland 3.

Humöret är oftast på topp :)

Det varierar väldigt, till frukost gröt, mackor etc. och till middag.. tja. kött, fisk, pasta, potatis, ni vet :p Äter väldigt sällan godis och onyttig mat.

Ganska bra, både min mamma och hennes sambo jobbar med mat så jag får alltid väldigt bra och varierad middag, det är då jag äter mest också. När jag lagar mat själv blir det oftast kött och någon pastasallad med bönor osv... Kan dock äta fet mat utan att få ångest, jag har nog ett väldigt sunt förhållande till mat.

2.Tycker du att du är för smal/tjock? Oftast tycker jag att jag är alldeles lagom. Skulle vilja ha lite mer rumpa bara :p. Men som alla andra har jag ju perioder då jag inte ät helt nöjd med min kropp.

3.Brukar du hoppa över en måltid? Jag är ingen frukostmänniska alls, jag äter gärna frukost om jag varit igång en stund innan och fått igång kroppen. Men att äta frulle utan att ha gjort något innan kan jag bara inte. Får inte ner en bit...

4.Tänker du att du måste få i dig allt från kostcirkeln? Nja, det kan jag inte påstå. Som sagt, får alltid väldigt bra mat hemma så jag har aldrig upplevt att jag har något behov av att tänka så mycket på de.

5.Hur ofta äter du något per dag? På morgonen dricker jag en latte, har jag en bra dag kan jag äta liiite yoghurt eller linknande. Äter en frukt eller lite nötter några timmar innan lunch, som jag brukar äta runt 12. Sen är jag en jävel på att småäta bara för att det är gott. Jag äter nästan alltid något. Mellanmål när jag åker hem från skolan, brukar köpa en drickyoghurt, lite nötter, kanske en macka och en cola. Vi äter middag sent, runt 20.00 och sen äter vi tillsammans fram till klockan 21 ungefär, för då börjar oftast något bra på tv :p

6.Är du oftast pigg och glad eller trött och tjurig? :o jag är en argbigga... Nej men, jag är nog ganska pigg oftast. Blir dock en riktig satmara om mitt blodtryck sjunker...

7. Vad brukar du äta oftast? Äter väldigt varierat. Gör jag mat själv blir det som sagt oftast kött och någon sallad med bönor, kikärtor, lite grönsallad, pasta eller nudlar, creme fraiche eller något annat som binder ihop...

Jag är stenhård med mitt ätande
Vill gå ner 10kg så jag jobbar på det
Aldrig
Japp
6 ggr om dagen, frukost, mellanmål,lunch,mellanmål,middag,kvällsmål
Jag är pigg och glad men jag är tjurig mkt också är en del av min personlighet:devil: försöker bli bättre
Frukt och grönsaker

kl

Shit hur kan ni äta 1-2 gånger om dagen? Jag äter typ hela tiden haha :D

inte bra...
jag skulle nog behöva gå ner en 5-6 kg, elr svårt att sätta nån vikt, bort me lite på magen, låren å ryggen..:smirk:
Dagligen. på vardagar frukost,:o jag vet..viktigaste målet om dagen.. nu på sommarn frukost, lunch, eller båda :o
Nej, men jag får nog i mig ganska mycket som e bra.. men svar NEJ
Normala dagar, ca 2 ggr +-1 (beroende på om d vart en bra, eller dålig dag) nu på sommarn 1-2 (glömmer oftast bort å äta...)
det är klart att jag blir tjurig å trött när jag inte äter som jag ska...
Ingenting :angel: jag är väldigt varierad av mig, försöker få i mig lite av varje. Men det blir mycket kyckling:d

Ni får kommentera detta inlägg om nån nu känner för det

inte bra...
jag skulle nog behöva gå ner en 5-6 kg, elr svårt att sätta nån vikt, bort me lite på magen, låren å ryggen..:smirk:
Dagligen. på vardagar frukost,:o jag vet..viktigaste målet om dagen.. nu på sommarn frukost, lunch, eller båda :o
Nej, men jag får nog i mig ganska mycket som e bra.. men svar NEJ
Normala dagar, ca 2 ggr +-1 (beroende på om d vart en bra, eller dålig dag) nu på sommarn 1-2 (glömmer oftast bort å äta...)
det är klart att jag blir tjurig å trött när jag inte äter som jag ska...
Ingenting :angel: jag är väldigt varierad av mig, försöker få i mig lite av varje. Men det blir mycket kyckling:d

Ni får kommentera detta inlägg om nån nu känner för det

Hej!

Ska du gå ner i vikt så är det bra att äta regelbundet och typ 2 - 3 tim mellan målen små portioner och rör på dej så kommer det få en sund vikt nedgång.
Äter man bra och osv så mår man bättre naturligt...:)
Ta absolut inte detta som ett påhopp eller något sånt, ville bara ge dig några tips!

Lycka till!
Kram Nathalie

jättebra!
precis lagom men gör absolut inget med ngt kilo extra
nej! kanske på sommarlovet när man sover väck dagarna :rofl:
japp!
4-5ggr
pigg och glad
Mkt olika pasträtter med tillbehör. specciellt när jag red 2 hästar om dagen som var i tävlingskondition.

KL

Det som slår mig och som nog många ändock säger är att vi äter väldigt dåligt och kanske inte den bästa maten heller. Tänk om alla andra idrottsmänniskor (ingen könsdiskriminering;)) skulle käka som vi. De skulle absolut inte kunna prestera som de gör. De äter ju hur mkt som helst. Fast jag personligen vill gärna bli bättre på att äta mat. Det som är det tråkiga är att laga maten. Många bor väl kanske själv och då är det inte kul att varken laga eller äta själv. Dessutom så har man ofta dålig fantasi. Mackor och nudlar, snabbmakaroner med kötbullar/falukorv.
Jag vet inte hur många som håller med mig? Vi kanske ska starta en tråd om lättlagad snabbmat för häst folk:)

Nathalie:

nääe skulle inte se det som påhopp, mer den bittra sanningen :D jag vill gå ner i vikt, och försöker äta lite mer regelbundet osv..

Men jag e också väl medveten om att mina vanor inte e bra. min idrotts å hälsa lärare sa till mig att jag fick Mvg i kursen, men att hon ville att vi skulle lägga in ett möte angående min mat, för min skull.. Oops... då hade vi skrivit ner vad vi normalt sett åt under en dag och hur mycket vi tränade och sedan utvärderat detta. Jag skrev att jag visste att det inte var bra å hur ja skulle äta egentligen, men hon ville ge mig råd för att verkställa detta i praktiken... Men sen blev jag sjuk så glömde vi bort det där mötet...:p

Men tack :)

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en Chihuahua hane på 3 år som för tre mån sedan genomgick en större operation när han fick urinstenar som inte gick att spola...
2
Svar
24
· Visningar
5 826
Senast: nilie
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har för mig att jag tidigare har skrivit lite om mina funderingar kring ridning och teknik, men just nu kan jag inte hitta tillbaks...
Svar
0
· Visningar
531
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 198
Senast: Lisa2014
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 362
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel
  • Målbilder för trubbnosar.