Dags för bokslut i forumet.

Pangare

Trådstartare
Jag har varit ute i skogen nu ett antal dagar och jagat toppfågel, och då är det ju gott om tid att fundera medan man åker skidor i snötyngd skog.
Jag har då kommit till den slutsatsen att detta forum inte ger mig någonting.
Det är som Piru sade ett antal fjortisar som käbblar och han hade delvis sant. Några av er försöker på ett sansat sätt att hålla klass på forumet, och det har ni har min fulla högaktning för, men den allra största delen bara håller på med käbbel.

Vad jag har funderat på, är ju hur det kan komma sig, att det sker så förunderliga saker när jag går in i någon tråd. Jag skulle ju vilja tro att ni talar sanning, men tyvärr så är det nog så att ni skriver så mycket skit att sanningen inte räcker till, och då måste ju inläggen fyllas med något.

Varför tror jag nu det?
Jo jag tror er verkligen när ni skriver första inlägget om era problem med sjuka hundar, dressyrproblem, mentala vrak, blinda och döva hundar och andra saker. Det är målande referat och hela klagokören stämmer in.
Men så skriver jag ett inlägg och se då händer det saker. Cancersjuka hundar friskförklaras av veterinärer, psykiska vrak kan framvisa papper på att de är helt friska, döva och blinda är det minsann inga fel på, och alla dressyrproblem försvinner direkt.
Alltså måste mina inlägg ha någon form av helande effekt, om det nu inte är så att ni skriver saker som inte är riktigt sanning.

Vissa personer skriver ena dagen i tråd efter tråd, om olika dressörer och klankar på deras träningsmetoder, farliga koppel och kräksnaror, oj så hemskt, för de är så farligt för hundarna. Nästa dag kommer sedan samma människor med stora katastrofinlägg om sina sjuka dåliga hundar, som med alla till buds stående medel ska hållas vid liv, ja då försvinner den sista trovärdigheten.
Det är ett hyckleri utan like. Samma hyckleri som man visar när man glatt talar om hur man använder elstängsel till hästarna, men förfasas över elhalsband till hundarna. Varför ska större djur tåla mer än mindre. Det är lika illa om det är en liten fågel eller en elefant som plågas

Jag har alltså numera så svårt att lita på någonting som ni skriver, att jag kliver av detta forum.
Jag känner bara att ni skriver och skriver, för att försöka övertrumfa varandra, för att samla billiga poäng hos okunniga hundägare.

Det finns som sagt några personer här som har min aktning, och dessa tackar jag för gott samarbete under dessa år.

Ni övriga får jag be att aldrig gå in på forum med riktiga och ärliga hundägare, för ni kommer bara att räknas som troll som sabbar sakliga diskussioner.

Sv: Dags för bokslut i forumet.

Jag har varit ute i skogen nu ett antal dagar och jagat toppfågel, och då är det ju gott om tid att fundera medan man åker skidor i snötyngd skog.
Jag har då kommit till den slutsatsen att detta forum inte ger mig någonting.
Det är som Piru sade ett antal fjortisar som käbblar och han hade delvis sant. Några av er försöker på ett sansat sätt att hålla klass på forumet, och det har ni har min fulla högaktning för, men den allra största delen bara håller på med käbbel.

Vad jag har funderat på, är ju hur det kan komma sig, att det sker så förunderliga saker när jag går in i någon tråd. Jag skulle ju vilja tro att ni talar sanning, men tyvärr så är det nog så att ni skriver så mycket skit att sanningen inte räcker till, och då måste ju inläggen fyllas med något.

Varför tror jag nu det?
Jo jag tror er verkligen när ni skriver första inlägget om era problem med sjuka hundar, dressyrproblem, mentala vrak, blinda och döva hundar och andra saker. Det är målande referat och hela klagokören stämmer in.
Men så skriver jag ett inlägg och se då händer det saker. Cancersjuka hundar friskförklaras av veterinärer, psykiska vrak kan framvisa papper på att de är helt friska, döva och blinda är det minsann inga fel på, och alla dressyrproblem försvinner direkt.
Alltså måste mina inlägg ha någon form av helande effekt, om det nu inte är så att ni skriver saker som inte är riktigt sanning.

Vissa personer skriver ena dagen i tråd efter tråd, om olika dressörer och klankar på deras träningsmetoder, farliga koppel och kräksnaror, oj så hemskt, för de är så farligt för hundarna. Nästa dag kommer sedan samma människor med stora katastrofinlägg om sina sjuka dåliga hundar, som med alla till buds stående medel ska hållas vid liv, ja då försvinner den sista trovärdigheten.
Det är ett hyckleri utan like. Samma hyckleri som man visar när man glatt talar om hur man använder elstängsel till hästarna, men förfasas över elhalsband till hundarna. Varför ska större djur tåla mer än mindre. Det är lika illa om det är en liten fågel eller en elefant som plågas

Jag har alltså numera så svårt att lita på någonting som ni skriver, att jag kliver av detta forum.
Jag känner bara att ni skriver och skriver, för att försöka övertrumfa varandra, för att samla billiga poäng hos okunniga hundägare.

Det finns som sagt några personer här som har min aktning, och dessa tackar jag för gott samarbete under dessa år.

Ni övriga får jag be att aldrig gå in på forum med riktiga och ärliga hundägare, för ni kommer bara att räknas som troll som sabbar sakliga diskussioner.

Vilken tur att vi är många här som har träffats privat, tränat ihop och träffat varandras hundar. Det är inte svårt att vara perfekt om man är anonym - men ger man sig ut i verkligheten så är det svårt att ljuga...

Och inte bara de som har "samma åsikter" utan det funkade faktiskt att umgås och diskutera och reda ut en del saker IRL som man slagits så att stickor och strån om här.
En del kör tuffare metoder andra använder aldrig ordet nej, en del har duktiga och lydiga hundar - andra inte. En del tävlar i elit och andra svåra klasser och en del tränar inte ens men de kan vara trevliga ändå.

Jag är en oerhört oseriös hundägare så det är ju skönt att slippa skäbbla med seriösa hundägare när du nu hoppar av!

Hejdå!

Jag tycker att det är ganska fascinerande att människor kan låta ett forum ta över ens liv på det sättet. Dina tankar verkar kretsa väldigt mycket runt just bukefalos (inte bara baserat på detta) och dess medlemmar. Jag menar, att skapa en hej då tråd tyder ändå på vilket engagemang och allvar man lägger ner på något som ändå är ganska fiktivt. Visst, vi är riktiga personer som skriver här. Men mig veterligen tar de flesta bukefalos för vad det är-ett forum. Vi diskuterar här om både seriösa och oseriösa saker-men förhoppningsvis har de flesta ett riktigt hundliv utanför också-med riktiga veterinärer, riktiga instruktörer, riktiga "mentorer" dit man kan vända sig för reellt stöd , och att man tar tv och dator för något man gör för stunden och inte ältar under sin fria tid.

Jag tror du gör rätt i att "vända forumet ryggen" om det har tagit så mycket överhand att du ältar det under något jag själv antar ska vara några roliga/mysiga jaktdagar. Det låter inte sunt någonstans.

Hoppas du hittar dina sk "seriösa" hundägare så att du åtminstone får ut något positivt av ditt spenderande vid datorn. Eller..hoppas än mer att du har ett mer avslappnat synsätt på det hela i framtiden så att du kan se mer objektivt på saken.

Hej svej

Inlägget i stort är inte ens värt att kommentera.

Men:

Ett elstängsel är en SYNLIG barriär. En häst - eller en hund - bakom synligt stängsel kan alltid välja att stanna innanför stängsel, och utsätts då inte för något obehag. Barriären och det obehag närkontakt medför är fullt uppfattbart för hunden/hästen.

Ett elhalsband är osynligt, styrs av matte/husse, hunden kan aldrig förutse var obehaget kommer ifrån på amma sätt som ett elstängsel.

Jag anser om man ska jmf häst/hund att elhalsband ska jmf med elpåfösare. Ingetdera skulle jag använda på varken hund eller häst.

Däremot skulle jag utan problem kunna stängla både häst och hund innanför synligt elstängsel.

Liknande trådar

M
Övr. Katt ...vill jag göra. Detta är enbart mina åsikter och tankar om de senaste dagarnas diskussioner här och på det andra forumet. Jag ber... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
6 027
Senast: beda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025
  • Tandutdragning komplikationer