Dags att sluta köra..

Kusebuse

Trådstartare
Idag har jag bestämt mig; ingen mera körning med min gamla ponny!:cry:
Hans framben är gamla även om han själv tror att han är ung. Han har på sista tiden blivit ganska snubblig, och jag är livrädd att han ska gå omkull med vagnen.
Det är en sorgens dag, för min kille älskar verkligen att dra vagnen, och helst ska det gå fort!

Det är 19 år sedan jag körde in honom, och vi har haft så väldigt roligt genom åren med både vagn, harv och snöplog.

Nu får jag bli ett passivt körfreak några år, för en ny körhäst ska det väl bli så småningom....kanske....

Ville bara skriva av mig lite.

Sv: Dags att sluta köra..

Du får tänka tillbaka till alla fina minnen med körning med han. :)
Minnerna lever ju alltid kvar :bump:

Men förstår att det känns sorligt :cry:

Jodå, han gillar tömkörning, och vi har även börjat med lite enklare trickträning bara för att han ska ha något att göra. Min lilla son får skritta lite på honom ibland också, men för en ponny som har varit väldigt aktiv under alla år är det kanske inte tillräckligt.

Eftersom han inte har ont i sina ben vill jag inte ta bort honom, men han måste ju få stimulans på något sätt.
Jag är helt emot djur som bara finns till utan att ha en uppgift!

Kanske det finns någon kur som gör benen "yngre"?
Nej- det är klart att det inte finns, men man önskar sig ett mirakel när vännen blir gammal!

Du låter som en underbar matte/husse!!! Din häst har all anledning att var lika glad och tacksam för alla fina år som du verkar det som :bow:

Tack schelin för dina snälla ord!
Och tack till messy för tipset om BoT; har suttit och läst om det nu och det verkar definitivt värt att testa. Gör man rätt kan det ju inte skada honom i alla fall.

köp de stora "kudd-paddarna... asså de tjocka... så kan man linda så det sticker upp över knäna = borde vara bra för honom!!!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 006
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 723
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 606
Senast: Pratsch
·
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
2 113
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb
  • Uppdateringstråd 30