Yeah

Trådstartare
Ni som har dagmatte, hur hittade ni dom och vad betalar ni?

Är nämligen på jakt efter en dagmatte till unge herrn nu, vilket verkar vara lättare sagt än gjort. Folk verkar inte läsa annonser ordentligt, b la fick jag svar ifrån en tjej i Sthlm trots att jag skrivit att jag bor i Sundsvall, och även nämnt Bergsåkers travbana. Bor dom inte helt åt helvete så är det istället någon 13-åring som har sommarlov. Jag vill hitta någon vettig som både jag och hunden kan trivas med, hur lyckas man med det?
 
Sv: Dagmatte

Det undrar jag också!!
Jag vill ju helst ha nån pålitlig pensionär som kan hjälpa mig de gånger jag vill vara hundfri (hon klarar ej av att vara själv).
Men vill inte släppa iväg henne till nån tonåring hur som helst.
Sen kan jag inte hjälpa att jag blir lite nojig för att nån ska vovvenappa min hund... Rent logiskt förstår jag att hon inte är särskilt stöldbegärlig och att de flesta bara skulle vara just dagmatte, men är ändå nervös för att hitta just den knäppgök som kränger iväg min hund på plattan eller nåt... Är lite patetisk!
 
Sv: Dagmatte

Jag har inte dagmatte, jag är dagmatte=) mina daghundar har börjat hos mig genom att jag satt ut annons. prova sätt upp lappar i affärer och så. tror inte att alla hundälskare läser annonser om dagmatte=)
 
Sv: Dagmatte

Finns en liten tjej på elva år som bor i närheten av oss och är fullkomligt hundtokig! Det går alldeles utmärkt med henne och min hund, min lilla vovve råkar älska barn, så om jag släppt iväg henne med någon pensionär skulle hon nog bara få tråkigt, inte skulle hon fått gå särskilt långt heller.. Men vanligtvis är det jag som går de dagliga långpromenaderna med henne!=)
 
Sv: Dagmatte

Du har ingen kompis som är arbetslös/mammaledig eller jobbar andra tider än du?
Ngn pensionär i släkten/bekantskapskretsen som skulle kunna passa?

Om jag skulle behöva dagmatte skulle jag vara väldigt misstänksam, jag har svårt att lita på människor jag inte känner.
Så jag skulle först och främst leta runt bland de jag känner, annars skulle nog ngn snäll gammal tant vara att föredra:D
Om det bara gäller att vara sällskap och rasta...
 
Sv: Dagmatte

Jag har haft 2 dagmattar genom åren till min/a hund/hundar.
Båda hittade via annons! Den första var arbetslös och hade min hund hemma hos sig 4 tim/dag och den nuvarande är sjukskriven och promenerar med mina en gång om dagen. Det är såååå suveränt! Det enda problemet är det man har precis i början, ska man våga lita på människan? Nyckel till min lägenhet och mina kära småponkar... Men nu har det gått sedan april och allt är superbra och hon tycker det är jätteroligt att gå med dem, hennes hund är en liten tax så hon tycker det är skönt att kunna sträcka ut och gå lite raskare med mina.

Billigt pris har jag fått båda gångerna, för några år sen betalade jag 20 kr per dag för hon som hade min hund hemma hos sig. :banana: Nu betalar jag 500 kr i månaden för en promenad per dag, det blir ju ca 25 kr per gång så det är väldigt överkomligt! ;) Tanken hos dem är väl inte att tjäna pengar, utan mer symboliskt och ska täcka bensin de gånger hon tar bilen.

Ishtar
 
Sv: Dagmatte

Jag tog en daghund för några år sedan. Tänkte att jag ändå skulle ut på promenad och kunde lika gärna ta med en till. Fick då 125:-/gång. Jag hittade hunden/ägaren på annons på nätet.
 
Sv: Dagmatte

Lapp på ICA tror jag på. Eller kolla in var PRO har sina klubblokaler. Sätt upp lapp på Brukshundsklubben - någon som redan har dagmatte kanske kan rekommendera någon.
 
Sv: Dagmatte

Jag är väl halvt som halvt både dag & natt matte, tar inget betalt då det är mina kära vänner som äger hundarna. Men självklart så blir det ju så att dom ställer upp någon gång när jag behöver hundvakt :)

Jag tycker det bara är roligt med många hundar omkring mig ;P
 
Sv: Dagmatte

Svarar alla:
Tack så mycket för era svar!
Tyvärr har jag varken någon vän eller släkting som kan tänka sig att ha honom på dagarna, annars vore det givetvis att föredra.
Lappar är uppsatta och annonser utlagda, så förhoppningsvis hör någon intressant av sig framöver.
Jag har dock ingen brådska då det egentligen inte kommer finnas något behov förrän till hösten.

Så det är bara att hålla tummarna! ;)
 
Sv: Dagmatte

finns det inget hunddagis runt dig annars? det är ju lite dyrare men...
 

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 082
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Jag har gått och blivit sjuk, tror jag. Har fått bland annat utmattningssyndrom och dom har hittat nånting avvikande i min hjärna. Under...
Svar
13
· Visningar
1 971
Senast: Guldaskig
·
Övr. Hund Jag har tagit på mig uppdraget att vara dagmatte 06.00-15 ca, detta är varannan vecka. Det är 2 st lite mindre hundar. Vi kom överens...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 627
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 020
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp