S

squirlett

Vänder mig återigen till er allvetande på Buke..
Vad skulle man göra utan er lixom:angel:;)

Jason är nu 8 månader och hans ska anmälas till dagis. Har tänkt att han ska börja som 1-åring. Men då man ska anmäla 4 månader innan så är det dags nu.
Är det till min kommun som jag ringer??
Borde väl vara det va??
Sen får man papper hem att fylla i, eller?
Brukar man få välja vilket dagis man vill ha eller blir man bara tilldelad ett??
Finns 3 här på gångavstånd, men jag har ett som favvo.

Tack tack...:bow:
 
Sv: Dagis...

Det är säkert bäst att ringa till kommunen så får du svar på alla dina frågor. Man kan säkert ha önskemål om dagis men det kan ju hända att det inte finns plats just där när han skall börja och då måste du väl välja nåt annat.
 
Sv: Dagis...

Ring till växeln i din kommun och be att få bli kopplad till h*n som är dagisansvarig, sen ber du henne skicka hem ett formulär, som du fyller i och skickar tillbaka. Man kan skriva in vad man har för förstahandsval, och i våran kommun är man lovad en plats inom 4 månader, tror jag att det är, men då är det dock inte säkert att man får just det dagiset man vill ha.
Sedan får du fylla i inkomst, arbetstider och lite mer sånt.
Lycka till! :)
 
Sv: Dagis...

Gör det som är lättast... gå in på kommunens hemsida och sök på barnomsorg/förskola. Skriv ut papprena direkt från sidan. Man får skriva förstahandsval!!

Lycka till!!
 
Sv: Dagis...

*kl*

Tack för alla svar!!
Säger ju det, vad gör man utan buke:bow:
Hade inte en tanke på att kolla kommunens hemsida...;)
 
Sv: Dagis...

Har nu kollat kommunens hemsida.
Där fanns inga blanketter att skriva ut men ett telefon nummer direkt till rätt "tant" att prata med:)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 034
Hemmet Min vana trogen så har jag följt en impuls och bestämt mig för att bygga en dagbädd till min balkong i höst. Då mina meriter i slöjd...
Svar
2
· Visningar
729
Senast: Myrten
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
74 419
Senast: Jeps
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
24 692
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp