dagis timmar

Sv: dagis timmar

De är på dagis de dagar han är ledig för att han behöver sova ut .. och så får även barnen sovmorgon... han lämnar och hämtar de dagar han är ledig !

Vem har sagt att jag ska skaffa barn vakt för att jag ska åka ut till hästen ??
Jag har inte ens en egen häst !
 
Sv: dagis timmar

Det är sådant som ni tänker göra som retar oss som personal. Man är inte hemma och "vilar upp sig" på lediga dagar och har barnen på dagis! Barnen behöver också få vara hemma och vila, ihop med sina föräldrar. Det är mycket mer ansträngande för ett litet barn att vara på dagis än vad ni föräldrar tror. Och det spelar ingen roll om barnen vilar eller sover efter lunchen, eftermiddagarna är en tung tid för barnen. Barn ska vara på dagis under föräldrarnas arbetstid + restid, INGENTING annat!

Mysterious ord angående hästen var väl att du skrivit "Kruxet till hästen är att mormor kanske ska flytta .Och jag har ingen "bra" barnvakt"..
 
Sv: dagis timmar

Förresten förstår jag inte hur han kan få sovmorgon om barnen också får de?? Han lämnar dom till klockan nio och går hem och sover vidare sen eller?? Fel fel fel! Kommer er personal få reda på detta kommer dom skrika rakt ut. Vi har nekat flera föräldrar att lämna på vårat dagis, bara för dom tänkt göra som ni...
 
Sv: dagis timmar

Efersom han jobbar 05,30 -18,30 måndag ,tisdag ,fredag ,lördag och söndag ojämna veckor
och onsdag -torsdag.(samma tider) jämna veckor ,så behöver han vila vissa dagar. !
Jag har pratat med personalen och de har godkänt att vi gör så .
Jag har väll tur som har ett bra dagis ;)

Är det fel att jag åker och hämtar barnen de dagar jag slutar tidigare pga av att det är lungt med jobb den dagen. Jag kan hämta 14.00 istället för 16.00.?
 
Sv: dagis timmar

Det är sådant som ni tänker göra som retar oss som personal. Man är inte hemma och "vilar upp sig" på lediga dagar och har barnen på dagis! Barnen behöver också få vara hemma och vila, ihop med sina föräldrar. Det är mycket mer ansträngande för ett litet barn att vara på dagis än vad ni föräldrar tror. Och det spelar ingen roll om barnen vilar eller sover efter lunchen, eftermiddagarna är en tung tid för barnen. Barn ska vara på dagis under föräldrarnas arbetstid + restid, INGENTING annat!

Mysterious ord angående hästen var väl att du skrivit "Kruxet till hästen är att mormor kanske ska flytta .Och jag har ingen "bra" barnvakt"..


ursäkta stavfelet
Det ska vara hösten
 
Sv: dagis timmar

Så vårat dagis är dåligt för att vi har koll på att föräldrarna inte använder dagiset som någon barnvakt till egna nöjen?? Vårat dagis går efter lagar och regler, inget annat. Ingen har klagat, förutom dom som, om dom fick, kunde ha barnen 24timmar om dygnet på dagis. Det jag fortfarande inte fattar är hur din man och barn först kan ta sovmorgon ihop, sen att han ska gå hem å fortsätta sova.
Att hämta sina barn tidigare än utsatt tid på dagis är något vi som personal uppskattar. Inte för våran egen skull, utan för barnen!!
 
Sv: dagis timmar

För att du inte förstår min mans jobbtider !

Vem har sagt att jag /vi har barnen på dagis för mina/våra nöjen ?? mina/våra barn är mitt nöje efter att jag jobbat klart för att tjäna pengar för att överleva. !

Sen så pratar jag hellre med personalen på mitt dagis än sitta här och diskutera vidare med dig

tack och hej :bow:
 
Sv: dagis timmar

Att du inte gjorde det ifrån första början då :D
 
Sv: dagis timmar

jag tror ingen vill ha barnen på dagis 45 timmar i veckan.... det var det jag menade, kan man ha dom mindre så har man dom mindre (tex jobba olika tider, jobba 75% eller far/morföräldrar som hjälper till)... jag tror de flesta hellre umgås med sina barn än jobbar ;)

Hur gör förskolepersonalen som har egna barn?

Tja, vet många föräldrar som skaffar barn mitt i karriären (helst då båda i familjen) och behöver ha barnen på förskolan från det öppnar till de stänger... Kanske man då skulle fundera på varför man skaffade barn i första hand!?!

De i personalen hos oss som har egna barn arbetar antingen 75% eller har barnens mormor/morfar, farmor/farfar till hjälp för att barnen ska få lite kortare dagar.
 
Sv: dagis timmar

Efersom han jobbar 05,30 -18,30 måndag ,tisdag ,fredag ,lördag och söndag ojämna veckor
och onsdag -torsdag.(samma tider) jämna veckor ,så behöver han vila vissa dagar. !

Fast jag förstår inte heller :confused: Det är ju inga nattpass?

OK om man jobbar hela NATTEN så kan man ha barnen på dagis för att få sova ikapp dagen efter.

Men jag jobbar tex mån och tis 8-16 ons 10-24 tors 00-13 fre 10 till mån kl 13 (långpass med dag och nattjour hela helgen) och sedan ledig nästa fredag.

Om jag blir trött får jag väl sova igen när pappan är hemma eller allra helst när barnen sover? Inte lämnar jag dem på den enda lediga dagen och går hem och sover då?
 
Sv: dagis timmar

Och uttalandet att många barn älskar dagis- javisst men kanske inte 9-10 timmar per dygn.

Min ringa föräldraerfarenhet är att 20-30 timmar per vecka är lagom.

15 är för lite, de blir asförbannade över att aldrig få leka klart. ( i alla fall om man har som i min kommun där 15-timmarsplatserna ovillkorligen är 3 timmar per dag och inte 5 timmar 3 dagar/v vilket vore mkt bättre)

35-40 är för mycket. Då får man bara kvällsgnället själv och för stressigt innan mat och bolibompa.

Nu vet jag att jag låter :devil: präktig och mästrande men det GÅR faktiskt att jobba mindre om man prioriterar sina barn.

För mig kostade det att sälja en hästgård och växla ner mig till ett billigt boende med minimum av statusprylar nära jobb och dagis.
 
Sv: dagis timmar

Min ringa föräldraerfarenhet är att 20-30 timmar per vecka är lagom. Stämmer rätt väl in på min erfarenhet.

15 är för lite, de blir asförbannade över att aldrig få leka klart. ( i alla fall om man har som i min kommun där 15-timmarsplatserna ovillkorligen är 3 timmar per dag och inte 5 timmar 3 dagar/v vilket vore mkt bättre) På min förskola har vi fyra dagar i veckan 9-14 och sedan lediga lov i stället för förälder som är hemma med ett yngre syskon.

35-40 är för mycket. Då får man bara kvällsgnället själv och för stressigt innan mat och bolibompa.Det värsta är att det kanske inte alltid stoppar på 35-40 timmar, vissa barn kan lämnas när förskolan öppnar och gå hem sist av alla. Det är en enorm påfrestning för ett litet barn att det under eftermiddagen hela tiden kommer mammor och pappor men att inte bli hämtad själv (Nu jobbar jag med 1,5-3 åringar).

Nu vet jag att jag låter :devil: präktig och mästrande men det GÅR faktiskt att jobba mindre om man prioriterar sina barn.

För mig kostade det att sälja en hästgård och växla ner mig till ett billigt boende med minimum av statusprylar nära jobb och dagis. Men för många verkar det vara viktigare med den nya fina bilen, det stora huset och utlandssemestrarna varje år, tyvärr. Jag tror att för barnens del så är det andra prioriteringar om de skulle få välja själva!

Tio tecken!
 
Sv: dagis timmar

Efersom han jobbar 05,30 -18,30 måndag ,tisdag ,fredag ,lördag och söndag ojämna veckor
och onsdag -torsdag.(samma tider) jämna veckor ,så behöver han vila vissa dagar. !

Får man jobba så långa dagar? Persoligen skulle jag ha väldigt svårt för att ha ett sådant typ av jobb om jag hade barn. Din man missar ju i princip all kontakt med barnen den dagen... :(
 
Sv: dagis timmar

Hej på denna arbets plats får de tydligen det ! :devil:
Han får dragpass när det har blivit för mycket timmar och då kan han vara ledig en hel vecka .Det är helt knäppt ! Iallafall när man har småbarn.
När våran 3 åring började på dagis pratade vi med personalen hur vi skulle göra med "hans" dagar då han är ledig och när han får sina dragpass . De ville att 3 åringen skulle gå några timmar om dagen så att det inte vart så stora hopp när hon var på dagis ! skulle jag haft 3 åringen på dagis hans kort veckor skulle det bli 2 dagar i veckan .och det tyckte de var för lite. !?

Men ja hans tider är inte roliga när han har långvecka... för barnen
 
Sv: dagis timmar

Skönt att se att det finns fler som reagerar över detta...
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
393
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
2 933
Senast: Linn-Nora
·
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 099
Senast: Bexzor
·
Småbarn Jag har nyligen valt att hjälpa en familj med dålig ekonomi med kläder till deras lilla dotter. Jag kan ju inte köpa hur mkt som helst...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 171

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Bästa film

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp