Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Oavsett vilken förskola du har ditt barn på (privat/kommunal) så tillämpas maxtaxan 3 % av din lön (tror jag det är) eller max 1350:- (är det i vår kommun vet ej om det skiljer mellan kommunerna).
Hej tack för era svar !
jag kommer ha barnen på dagis ca 38 timmar i veckan och tyvärr blir det några långa dagar i veckan ...
Jo, jag vet att verkligheten ser annorlunda ut för olika familjer. Då jag arbetar på förskola så ser jag de negativa effekterna av långa dagar för barnen och brinner för detta. Menar inte att trampa på några tår. Jag tror absolut att de allra flesta föräldrar har sina barn på förskolan så lite som det bara går med tanke på ekonomin!
vad skulle du fördra. De dagar jag måste jobba över ? ha barnen på dagis ? eller skaffa barnvakt för ca 2 timmar.(16,00-17,45) då jag måste jobba över ?
amalia: det är dumt att ge skuldkänslor till de som måste ha 45-timmarsveckor... (för övrigt älskar många barn dagis - det är föräldrarna som känner skuld för att andra får mer tid med barnen än de själva tror jag så känns det för oss)
jag tror ingen vill ha barnen på dagis 45 timmar i veckan.... det var det jag menade, kan man ha dom mindre så har man dom mindre (tex jobba olika tider, jobba 75% eller far/morföräldrar som hjälper till)... jag tror de flesta hellre umgås med sina barn än jobbar
Hur gör förskolepersonalen som har egna barn?
Min man/barnens far jobbar 5-2 schema så de dagar han jobbar åker han hemmifrån 05:00 och kommer hem ca 19,30. så han kan inte de dagar han jobbar ..Däremot så kommer barnen att vara på dagis mellan ca 0900-13:00 de dagar han är ledig.
Jag jobbar bara över kanske max 5 dagar per månad .(har dock sagt till några dagar innan att på x och på y så kommer jag troligtvis att få jobba över ..om mormor inte kan hämta är det ok att de är kvar till 17.30!?
Kruxet till hästen är att mormor kanske ska flytta .Och jag har ingen "bra" barnvakt .
Det var därför frågan kom upp om de har det bättre på dagis eller hemma !?