Dagis. Förlåt förskola..

Sv: Dagis. Förlåt förskola..

Jag har ett annat skräckexempel:

Fredag eftermiddag. Lillasyster har feber, pappa kommer och hämtar henne, men hämtar INTE storasyster på syskonavdelningen, hon får vara kvar sist som vanligt till mamma hämtar klockan 17.30.

Vad säger man?

Det exemplet tyckte inte jag var lika hemskt som de andra, mår storasyster bra och lillasyster dåligt och behover lugn och sova så hade jag också lämnat kvar syskonet. För mig som har jämngamla barn är det närmast en utopi att den som är sjuk ska få någon lugn och ro när den andra är hemma. Nu blir de tack och lov sjuka i det närmaste samtidigt så det har hänt en gång att en av flickorna fått gå till förskolan medan en av oss föräldrar varit hemma med den andra (hon smittade självklart inte längre). Alternativet hade varit att en av tjejerna fått vara med en äldre släkting och då har de mer utbyte av förskolan med jämåriga barn då de varit hemma så länge att de närmast klättrat på väggarna.
Till skillnad från exemplet ovan har våra barn väldigt korta dagar på förskolan.
 
Sv: Dagis. Förlåt förskola..

Vi har haft ett undantag :angel: De har haft schema hos kommunen heldagar alla dagar i veckan eftersom att de jobbar så oregelbundet och måste utnyttja dessa dagar då och då. Sen har vi fått inofficiella scheman med deras riktiga tider och deras lediga dagar om de varit lediga mitt i veckan :) Så de har jag fått för kanske 5 veckor framåt och skrivit in i det veckoaktuella schemat. Det har varit hur bra som helst!! Jag vill ju bara veta när jag ska sluta att vänta in barnet och anta att de missat att ringa och sjukanmäla. Sen är det skönt att veta om någon ska hem tidigare så att de hinner äta mellis eller om jag bara ska göra iordning en frukt på vägen hem!
 
Sv: Dagis. Förlåt förskola..

Det är så olika! En del barn älskar att vara kvar till 17.30 och få vara själva! En del bara avskyr det som pesten. Det är så individuellt. Speciellt 5-åringarna vill hellre stanna och surra med fröknarna ;)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
23 265
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 437
Senast: sjoberga
·
Övr. Barn Hur funkar det? Olika från kommun till kommun? Jag och exet har delad vårdnad, byter på måndagar och kör alltså varannan vecka. Nu...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 055
Senast: Sar
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 650

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp