Dagens träningspass!

Sv: Dagens träningspass!

Ska bli roligt att följa Donna sen :) Tycker det är tråkigt att alla som är intresserade av galopp bor för långt bort :crazy: Har en två-årig hingst i stallet som vi har döpt om till Speedy Gonzales !! Han har inte en aning om att man kan skritta också, nä här är det fullt ös från början till slut, väntar bara på att han ska lyfta och börja flyga också :laugh: Måste hitta någon som vågar rida honom...

Fick sitta upp på Plastic Wonder idag assisterad av Milou. Var en kul erfarenhet. Så nu vet jag vad jag skall göra så fort jag får tid över! :-P

Nu skickade precis chefen ett sms och skrev att två av träningshästarna som varit hemma under vintervilan kommer tillbaks i helgen.. så nu börjas det äntligen igen :D

Odefinierbara saker? Är det sånt som att takta, snurra runt på stället, plötsligt hoppa till eller bara allmänt dansa runt i otakt?
Hade ett sånt ridpass förra söndagen...
Men efter några ridpass, massage och akupunktur har den hästen blivit en helt annan häst att rida. Känns helt otroligt!
:p

Hmm snarare att vi tog två ben istället för fyra och det var både fram och bakben som användes... ;) Nu börjar dock den värsta energin lägga sig, problemet är bara att ta sig igenom lerhålet över gräset för att komma in på banan, hästarna är -fullt förståligt- inte överdrivet begeistrade! :grin: Vår önskas eller typ 10 plus i 2 dagar så isen försvinner!!

Donna låter som ett proffs redan Camilla! ;)

Här i Täby är det kallt och vintrigt. Tövädret i början på veckan och kylan som sen kom har gjort underlaget till något hårt och isigt att rida på. Skulle inte vara fel att komma under tak och ridhuscantra lite...

Always de Man har gått framåt i utvecklingen. Häromdagen så bockade han tydligen sig in i galoppen när Yvonne red honom. Och det var tydligen ett glädjeskutt! :-)
Idag när jag red honom kände man verkligen att han var en betydligt mer framåt häst att komma ut med än han var för två veckor sen. Tänk vad lite massage och akupunktur kan göra! :-)

Här i Täby är det kallt och vintrigt. Tövädret i början på veckan och kylan som sen kom har gjort underlaget till något hårt och isigt att rida på. Skulle inte vara fel att komma under tak och ridhuscantra lite...

Välkommen till vår värld... ;) Så har det varit de senaste 3 veckorna här nere!

Jag har precis ridit Donna på de 4 m2 utanför mitt stall som inte var istäckta. Hon lär i alla fall kunna hantera snäva svängar efter detta.:p

Trots kallt och vintrigt så längtar jag tills jag är igång och åker upp till Täby jag med! Fast förhoppningsvis är det vår när jag åker dit ;)

Oj oj säger jag bara! Idag red jag min lilla arabhingst för tredje gången efter vintervilan och vi tänkte att jamen nu måste han ju gjort slut på den värsta överskottsenergin..tji fick jag! Han utförde alla akrobatiska konster han kunde komma på! Kattapult hopp typ 2 meter rätt upp i luften, kaprioler, bocksprång backut-språng osv.. Hade han inte vart så mjuk, förflyttat sig rakt upp och rakt fram och om jag inte känt honom utan och innan så hade jag nog flygit av flera ggr om idag.. :p Men jag frös inte iallafall, helt genomsvett och fick mig ett balansövningspass ;)

Haha nej jag har ju inte detta.. men igår var det nästan så att jag övervägde det ;) Ska bli spännande och se om det blir en lugn skritt/trav runda idag eller om vi ska öva på akrobatiska hopp idag med.. :p

Tre turer idag igen, nu blir det dock uppehåll pga av tentor de kommande två dagarna.. :grin:

Tyckte att treåringen var så lugn och fin och banan var inte så hård så jag kortade upp liiite för att cantra lugnt runt! Dum idé- ÄNTLIGEN sa hästen och låg på som en :devil: runt och där satt jag med halvlånga läder och ben som ridit lååångt i typ 4 månader! :angel:

Dagens mest spännande är dock "åringen" som är riden tre gånger sedan november någon gång, inte rädd för något utom för ryttaren som sitter på= nudda honom eller rör dig inte den första kvarten! :grin: Idag var det andra dagen i rad han var ute så bättre, men nu står han tyvärr i två dagar igen!

Jag har precis ridit min Donna prinsessa:love:. Klättrar upp i bygeln på min ministallgång och sen halkar vi ner mellan träden till hagen. Där går vi runt lite med grannen, Ann-Helene, i linan. Grannen är snäll och följer med oss runt. Ingen idé att stressa med ridningen för det går inte att göra så mycket i alla fall, bättre att hålla sig till en ny grej om dagen. I dag vände vi åt höger.:D

Två turer idag också... nu har vi börjat sätta i gång två araber till :D Och "min" hingst är fortfarande mer vild än tam och mer i luften än på marken..;)

4 turer igår och tre idag, alla börjar komma bra igång nu! :) Nu blir det dock obligatoriska övningar i skolan på morgonarna = ingen ridning innan nästa lördag! :( Och då lär de nog ha piggat på sig igen! :angel:

Hade nog min tuffaste dag på Täby igår. Om inte en av de tuffaste någonsin. Hade bara två lotter idag. Men det räckte så det blev över. Blev så trött efter första att jag blev illamående. Hade en tuff tur i skogen med Black Duke som försökte sticka med mig. Fy, vad stark han var. Pullade som bara den. Kunde inte ge en millimeter tygel. Var sjöblöt av ansträngningen efteråt... :-S
Efter det var den andra turen med Barbarossa bra mycket lättare. Det vill säga om jag haft några krafter kvar. Om Barbie bara anat hur lätt han kunde gjort som han velat med mig! När vi kom tillbaka efter turen mötte vi fyra andra hästar i grindhålet. Tillsammans med hästarna i rasthagarna intill var det nog lite för många hästar på en allt för liten yta. En häst sparkade bakut sen började alla att dansa runt. Tyckte det var väl trångt med så många dansande hästar med broddar så jag tryckte till Barbie och galopperade ut ur röran. Och fick faktiskt stopp på honom tjugo meter längre upp på stallbacken... :-S
Efteråt fick jag veta att några i stallet "vägrar" att rida Duke då han pullar så hårt när man travar honom i skogen. Och att Duke har stuckit ett par gånger med sin ryttare. Känns som jag klarade dagen rätt bra efter omständigheterna. En så länge har jag hållt mig uppe på hästarna här i Täby. Men har inte blivit så fysiskt trött på flera år som igår. Kändes även idag när jag träckade ett par hästar inför löpen...

Året börjar bra känns det som.. hästarna har precis satts igång och jag flög av igår å drog på mig en hjärnskakning.. så här sitter jag nu och får inte rida förrän nästa vecka igen.. underbar sport det här ;)

Aj då, lät inget vidare! Hoppas du klarar av att ta det lite lugnt. Hjärnskakning är inte något att leka med...

I Täby är det kallt. Under 20 grader. Trodde jag skulle bli av med några fingrar igår efter första turen med Barlaman. Blev att sticka in händerna under padden på fort vi kom in i boxen. Kunde knappt sätta på grimman och binda upp honom. Smärtan när jag fick tillbaka känseln i fingrarna fick mig nästan att spy...

Barbie var betydligt lättare att komma ut med sen. Var ju lite varmare med...

Idag strejkade bilen i kylan så det blev inget Täby. Var ner mot 30 minus. Börjar bli allvarligt trött på denna kyla. Längtar till våren och västkusten!

Jorå, jag har tagit det äckligt lugnt hela veckan.. från tisdag till igår har jag i stort sett legat i sängen dygnet runt och bara vara uppit å ätit.. men idag är jag på jobbet å hoppas på att det går bra.. så jag kan bege mig till andra jobbet imorn och rida någon tur iallafall! :)

Ja fyfan, det är inte kul med den här kylan! Nu vill vi ha vår, åtminstone behöver det inte bara 20 minus.. kan räcka med 5 tycker jag!

Liknande trådar

Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 147
Senast: As_Vegas
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag skulle få rida min hoppkompanjon Dunja - fina fröken långöra - på clearrounden som jag anmält mig till på ridskolan. Det kändes bra...
Svar
0
· Visningar
887
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det äntligen dags för höstens ridweekend som jag sett fram emot med spänning! Jag skulle åka till ett ställe jag aldrig varit på...
Svar
0
· Visningar
1 115
Senast: cassiopeja
·
Gnägg Lilla Kadde som jag visade upp här på buke för 6 år sedan. Ville så stolt visa upp min fina travare. Och trodde att jag skulle få en...
Svar
13
· Visningar
4 847
Senast: Varmblod90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits
  • Dressyrsnack 17