Dagens träningspass!

Sv: Dagens träningspass!

*kl*
Nu blir det ingen mer ridning på ett tag för mig :( Jag åkte av ena åringen och fick en fraktur i axeln. Fy f*n så ont jag har. Typiskt när vi har flera hästar att hålla igång.

Var i axeln är frakturen? Låter väldigt ajjigt. Jag har suttit på min lilla Donna en del men hon gillade inte bettet så jag hade Eva F. här och fixade hennes tänder så nu är hon i nyskick. Har tömkört henne en del, mitt första försök på det - tack och lov att hon är så förståndig för hennes matte är det inte.:angel:

Vill inte rida henne nu när snön är så djup - för jobbigt för henne att hålla ordning på benen med en fet matte på ryggen i den djupa snön. Men hon är en sån prinsessa!:love:

Hur går det med hennes rumskompis?

Längst upp på överarmsbenet, tuberculum majus, har det gått av en bit.
Men jag tror att senfästen o muskler tagit mer stryk. Har ont ända ut i lillfingret.
Rumskompisen har utvecklats från ful ankunge till vacker svan. Hon har gått upp ca 100kg sedan vi fick henne. :)
Kul med tömkörning. Hade tänkt göra det också, nyttig styrövning.

Senast ändrad:

Ajdå, ajdå...
Lät inget vidare alls. Hur länge kommer du att få dras med den skadan?
Behöver du någon hjälp? Har faktiskt närmare till dig än till Kungsbacka. Och har av en anledning väldigt mycket tid just nu. Försöker bara bli av med lite feber o ont i halsen som inte gett med sig...
Rumskompisen, är det stoet från auktionen? Är väl närmast henne jag minns bäst (förutom konvalecenten) hos er efter det jag var nere och hälsade på. Fastnade lite för henne rent instinktivt eller hur man nu skall beskriva det...
Mvh. André

han klarar det supert leker med sina kompisar och äter bättre än någonsin... min kompis skojade att han har ju mindre att hålla reda på nu...

sulor funkar mycket bättre nu... fortfarande flappskor men med en rund cirkel gjuten i platsen i mitten, heheh, dålig förklaring men de funkar.. nu efter jul lugnar mitt jobb ner sig också lättare att hinna då och är väl inte sssåååå sugen på att rida när det är runt -20grader. är imponerad att ni trotsar kylan.

Temperaturen här nere på västkusten har väl inte varit under minus 15 än. Men inte är det varmt inte. Man får akta sig för frysskador. Har man väl fått vita fingrar en gång är det kört...

Såg ett par snöskor i helgen som påminner om det du beskrev. Främre delen var en vanlig sko med två brodd och själva sulan av plast var dubbad som ett par golfskor. Har inte sett eller hört om något liknande tidigare...

Mr Mercy har bara skor med två brodd. Hade gärna sett att han hade skor med fyra brodd. Vad Flash har är lite hemligt men det gick fort och bra på banan...
:angel:

här är en bild på flappskon.
bild_flapsko.jpg

Har en vanlig sko i framkant som hovslagaren sågar till och som ni ser 5 brodd i bakkant inte så långa dock och 2vanliga vinterbrodd i framkant... har funkat väldigt bra i hagen återstår att se om det funkar i ridning men jag är optimistisk.

Senast ändrad:

Jo, precis en sådan snösula som jag såg härom dagen hos Marie Olsson. Ingen häst har någon ännu men vad jag förstod hade de snösulor i vintras...

En liten liten sak som jag saknar här är alla bra insidertips :angel: Alla Sto Nova hästarna får så klart ett streck men sedan då? :confused: Någon fördel skall man väl ändå kunna ha att läsa tråd ut och tråd in på galopp :mad:

Har inget svar ang föregående talare (skrivare) men jag tycker att ni ska rösta på årets hinderhäst på täby galopps hemsida för där finns min och Trisses träningskompis med bland de nominerade. DREAM KEEPER alias knodden! :D

Senast ändrad:

En liten liten sak som jag saknar här är alla bra insidertips :angel: Alla Sto Nova hästarna får så klart ett streck men sedan då? :confused: Någon fördel skall man väl ändå kunna ha att läsa tråd ut och tråd in på galopp :mad:

Jag startade inte tråden med tanke på spel. Tråden skapades mer med avsikt att väcka liv i galoppforumet och ge alla som håller på med galopphästar en tråd där man kan berätta lite om det dagliga livet. De små händelser, tråkiga som roliga som är orsaken för att man tycker om att hålla på med galopphästar...
Vänligast
Bowman

Uh, vad man tappar i kondition på en liten influensa. Ridhuscantrade en av ridskolans hästar idag. Jag var helt slut efteråt och då var hästen inte ens svett...
Det kommer att kosta en hel del svett att nå upp till den nivå man låg på för två, tre månader sen...

ja jag vet verkligen vad du talar om, trisse har nu snart vilat i 2mån och mina andra kuse har också vintervila och det innebär att lilla jag har legat på soffan och ätigt choklad och mysigt.... både känns och syns nu! :S och nu är tanken att Trisse ska ridas igång igen eftersom att nu är December snart slut och jobbet inte lika hektiskt längre men han har inte tappat nämnvärt i kondis så jag rädds dagen då detta tjocka arslet ska orka kravla upp i sadeln igen..... Kan ju trösta sig med att det är snö ute och förhoppningsvis ganska mjukt att landa i ;)

Ridhuscantrade med Atlas idag med. Idag slapp jag mjölksyran och hästen blev i alla fall lite svettig! Så förhoppningsvis blir det inte så tungt att komma igång igen...
Flashline gick in som trea i dagens löp efter ha dragit större delen av loppet. Nu blir det vintervila efter en stark säsong.
:)

Mmm...
Ridhuscantrade en mycket pigg ridskolhäst idag. Full av energi av att inte fått göra något på flera dagar och så överaskad att hon fick galoppera hur fort hon ville! Ok, det fanns vissa fysikaliska begränsningar. Ridhusets storlek bland annat. Men glad och tänd blev hon. Och ett bra balans o fyspass för en annan. Var mer än halvt av några gånger när hon ville svänga lite väl tvärt. Men sen när hon fick koll på vägen så...
Nu handlar det om att packa och försöka ta sig upp för ett nytt jobb i Norrtälje. Känns tråkigt att behöva lämna västkusten. Men det är å andra sidan nära till Täby. Så man får väl se vad för möjligheter man kan finna...

Lämnar du västkusten permanent eller bara tillfälligt? Vi skulle ju rida ihop när jag är "hel" igen:confused:

Lämnar du västkusten permanent eller bara tillfälligt? Vi skulle ju rida ihop när jag är "hel" igen:confused:

Jag hoppas verkligen inte att jag lämnar västkusten för gott. Men behöver ett nytt jobb rätt så akut så det handlar om att åka upp och prova lite och har inte en aning om förutsättningarna. Har ett par jobb på gång här hemma men det har varit svårt att få besked nu över alla helger.
Trivs inte med tanken på att behöva lämna västkusten...:cry:

Har varit en lite omtumlande dag känslomässigt. Fick ett positivt besked om ett nytt jobb i Norrtälje. Något som känns långt hemifrån. Lite närmare dock till Täby. Var där idag och tittade på löpen. Var även runt och pratade med några tränare. Fick chansen att provrida i morgon. Kändes väldigt bra att få den chansen. Men mycket spännande med samtidigt. Så snälla håll tummarna för mig så jag inte gör bort mig i morgon!

Ok!
Efter tre dagar med mockande, lära känna hästar och människor så fick jag chansen att hoppa upp på en häst! Var lite spännande inledningsvis. Men sen när man slappnade av så flöt det på fint. Blev två travande uppvärmningsvarv följt av sex varv långsam canter på träningsbanan och en runda i skogen. Kändes bra att ha det första passet avklarat utan fiasko. Och det bästa är att jag får rida i morgon igen!
:d

Liknande trådar

Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 180
Senast: As_Vegas
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag skulle få rida min hoppkompanjon Dunja - fina fröken långöra - på clearrounden som jag anmält mig till på ridskolan. Det kändes bra...
Svar
0
· Visningar
895
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det äntligen dags för höstens ridweekend som jag sett fram emot med spänning! Jag skulle åka till ett ställe jag aldrig varit på...
Svar
0
· Visningar
1 119
Senast: cassiopeja
·
Gnägg Lilla Kadde som jag visade upp här på buke för 6 år sedan. Ville så stolt visa upp min fina travare. Och trodde att jag skulle få en...
Svar
13
· Visningar
4 853
Senast: Varmblod90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka