Dagens träningspass!

Sv: Dagens träningspass!

Hjälp...
Blev införd på ridlistan idag! Fler hästar att rida. Känns både spännande och bra!
Kommer någon av er ut annars? Har inte varit mycket liv här på tråden på ett tag...
Mvh. Bowman

Jag har longerat min Donna 7 varv i den djupa tunga snön idag, känns inte bra men jag känner att jag måste göra NÅGOT. Vi har även halkat ner till släpet och tränat lite lastning men inget känns speciellt frestande. Vill inte att något ska gå fel i det här stadiet...

Senare i veckan är det meningen att jag ska åka med min granne ner till ett av ridhusen i grannskapet, ett utan hinder och folk...

Anne-Beth skröt om att det fanns 10 ridhus inom en kvadratmil (tror jag det var) i Kungsbacka men här har vi 8 inom en kvadratkilometer..:angel:

Vem är det du rider åt?

Hej!
Mmm...
Vågar inte riktigt tala om vem jag fått chansen att rida för än. Men det kommer nog läcka ut så småningom. Hur som helst känns det väldigt bra. ;)
Ligger rätt lågt. Är försiktig och ser o lär mycket just nu. Och det fungerar rätt bra känns det som då de vågar släppa ut mig med en häst. Det känns lite speciellt att få rida på Täby...
:)

Ser mycket fram mot våren! :-)
Började på mitt nya riktiga jobb idag. Men kände att jag mycket hellre jobbat på Täby. Saknar hästarna och människorna där. Ser från mot lördag morgon då det är dags att komma ur och rida igen!:love:

Är uppsatt på tre hästar enligt ridschemat i morgon. De Man, en treåring som jag ridit två gånger tidigare som vi håller på att bygga upp. Är rädd för nästan allt, även galoppera. Lär jobba mycket med att bygga upp hans självförtroende och hitta löpglädjen hos honom...
Amiralen är grymt stark. Blev sjöblöt när jag red honom sist och han blev inte ens svettig!
Sen är det Barli, en häst jag inte ridit förut. Kommer bli en spännande morgondag!

Kl

Ååååh vad jag längtar efter att vi ska sätta i gång alla hästar igen om ett par veckor nu när jag läser här.. Men på måndag ska jag iallafall börja sätta igång "min" galna arabhingst.. ska bli intressant då han sprängt staketet ett par ggr under sin 4 veckors ledighet och blivit helt omöjlig att hantera ;)

Och jag längtar till att kunna göra något mer än en långsam skritt i skogen på isglatt underlag. Har en fin cushion bana som liger under ca 5 cm is... Vissa rider på den men det känns lite väl spännande med friska åringar!

Skippade skritturen i skogen idag till förmån för att kunna sova ut och plugga, dock fick jag inte sovit alls så det var ju bara hel dumt! :grin:

Svårt att sova när man är van att stiga upp. Jag brukar stiga upp, kanske rida en häst, äta frukost och gå och lägga mig igen och låtsas att jag sovit in. Funkar bra!:p

Snart har så mycket snö smält bort att jag kan börja fundera på att börja rida på lilla Donna:love: och Tant Skuttelin:love:!

Nu gäller det bara att det inte börjar snöa igen.:mad:

Låter som ett smart drag, lite väl långt för att åka och rida en häst och sen hem och sova om man har fler att rida dock! :p Om jag sover för sent så sover jag inte på kvällen sen så då är jag bara ännu tröttare på morgonen tyvärr.. Tror snarare det beror på att jag har alltför mycket i huvudet och det är tentor om 1,5 vecka, för trött det är jag iaf! *blää*

Hoppas snön snart ger med sig, eller här är det snarare isen som skal ge med sig, svåraste biten är att komma in i skogen, man ska igenom grinden och vidare ca 5 meter på ren is innan man kommer in till "snön". Våra äldre hästar går iaf med myrsteg nu så fort de känner att man blir stel som en pinne och förskräckt halvskriker! "TA DET LUGNT, DET ÄR HALT!!!!" Åringarna har vi dock inte helt vågat ge oss ut på samma projekt med! :p

Känns rätt skönt att underlaget på Täby varit rätt bra hela tiden. Blev lite besvärligt när det blev plusgrader och sen slog om och sjönk under nollan. Annars är det väl mest kylan som varit jobbig. Vågade knappt cantra med Barlaman som var het idag då jag var så frusen om fingrarna att jag inte var säker på om jag skulle kunna hålla honom om jag kortade upp. Kunde inte röra fingrarna helt enkelt...
Always de Man gick som tåget. Helt fantastiskt vad lite massage och akupunktur kan göra med en häst!
Admiral var stark som vanligt. Är uppsatt på fyra hästar i morgon. Lär bli en tuff dag... ;-)
Mvh. Bowman

Trisse lyckades slå sin blinda sida med ny svullnad i ögonhålan och feber som följd. Vad tror ni, halv blind steapple, häck eller slätlöpshäst? Han har bara startat steapple innan men har varit snabb under snabbjobben och aldrig förlorat en spurt. Drömde om min lilla kille idag att han startade och vann, drömmar är bra ibland vaknade jätte glad. :)

Drömmar skall man bakg glad av. Vad är annars meningen med dem. Hoppas det är slut på otur nu för eran del. Finns andra enögda hästar som gått bra på slättlöp så varför inte?

Annars var det ingen vidare dag på Täby idag. Regnigt, kallt och skitigt. Sprutet var smärtsamt för både människor och hästar. De flesta red mer eller mindre blinda då glasögonen var igensölade redan efter några sekunder. Att det dessutom flög bitar och grus, salt och is stora som tennisbollar i luften kan inte ha gjort resan mindre smärtsam...

:) hoppas u didnt bite the dust! ;-) dålig humor man har, ja man kan hoppas att det räcker nu men så verkar aldrig vara fallet men hoppet är väl det sista som överger en. Han är ju avlad för steeple men vem vet han blir nog vilket fall som helst en fin ridhäst.

Det här med att jobba måndag till fredag och bara rida helger kommer att bli tufft. Hoppas man orkar jobba in lite komp så att man kan rida i alla fall en dag mer i veckan...
/Bowman

Wieehoo banan är nääästan upptöad= vi har kunnat, skritta, trava och galoppera (samt lite andra odefinierbara saker... ;) ) två dagar i sträck! :D

Odefinierbara saker? Är det sånt som att takta, snurra runt på stället, plötsligt hoppa till eller bara allmänt dansa runt i otakt?
Hade ett sånt ridpass förra söndagen...
Men efter några ridpass, massage och akupunktur har den hästen blivit en helt annan häst att rida. Känns helt otroligt!
:p

I går hade min hage äntligen töat så jag kunde tömköra min Donna:love:. Hon är en sån perfekt liten princessa, kan inte vänta på att börja rida henne. Men idag är det naturligtvis fruset igen.:eek:

Liknande trådar

Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 147
Senast: As_Vegas
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag skulle få rida min hoppkompanjon Dunja - fina fröken långöra - på clearrounden som jag anmält mig till på ridskolan. Det kändes bra...
Svar
0
· Visningar
887
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det äntligen dags för höstens ridweekend som jag sett fram emot med spänning! Jag skulle åka till ett ställe jag aldrig varit på...
Svar
0
· Visningar
1 115
Senast: cassiopeja
·
Gnägg Lilla Kadde som jag visade upp här på buke för 6 år sedan. Ville så stolt visa upp min fina travare. Och trodde att jag skulle få en...
Svar
13
· Visningar
4 847
Senast: Varmblod90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama