Dagens träningspass!

Sv: Dagens träningspass!

Nu blev jag nyfiken, vad är det för araber ni har? :)

Undrar Camilla som själv är arabägare :)

Jag har faktiskt inte koll på vad alla är för linjer..

Men min favvo är polska linjer..

Och jag fick just reda på att "min" pojke åker på tisdag.. han skulle åka, men visste inte att det skulle bli så snart.. han har varit "min" träningshäst och bara jag som ridit honom sen i maj förra året.. och nu ska han åka, det är inte utan att jag fäller en tår.. :(

Usch det är aldrig kul när hästar åker, jag lär mig aldrig att inte fästa mig vid hästar som inte är "mina".. :(

Har ridit 4 lot idag på favvohästarna! :love: Imorgon åker jag till alperna så ingen ridning den kommande veckan men sen så! :D

Jag har travat den välbyggda Fröken Skuttelin två varv runt grannens frusna åker idag. Hon är så himla rolig att rida och nu är hon så fet att det är som att sitta i en fåtölj med dunstoppning. Skulle förmodligen börja skriva i någon av ridtrådarna men jag känner mig mest hemma här. Donna fick skritta några varv i linan men jag vågar inte göra mer med henne när det är så här knöggligt.:crazy:

Det lär jag aldrig lära mig heller.. :p Men den här pojken är nåt alldeles extra speciellt med.. suck.. jaja får hoppas jag tränat honom fint så han kanske gör nåt bra på nästa ställe.. :D Fast hade ju helt klart vart roligare om han var kvar i Sverige så jag kunde följa honom..

Det lär jag aldrig lära mig heller.. :p Men den här pojken är nåt alldeles extra speciellt med.. suck.. jaja får hoppas jag tränat honom fint så han kanske gör nåt bra på nästa ställe.. :D Fast hade ju helt klart vart roligare om han var kvar i Sverige så jag kunde följa honom..

Tro mig, det kommer nästa du hittar också vara... ;) Men jo, jag kan fortfarande sakna "mina" speciella hästar! :love::love:

Tro mig, det kommer nästa du hittar också vara... ;) Men jo, jag kan fortfarande sakna "mina" speciella hästar! :love::love:

Ja jo, jag har ju allt några andra favoriter också ;) Men han är ju liksom min första träningshäst, som verkligen vart min också.. han är bara riden av någon annan när han gått löp och typ 2 ggr till sen i Maj förra året..
Aldrig kunde jag tro att jag skulle falla så för en arab :love:

Ja jo, jag har ju allt några andra favoriter också ;) Men han är ju liksom min första träningshäst, som verkligen vart min också.. han är bara riden av någon annan när han gått löp och typ 2 ggr till sen i Maj förra året..
Aldrig kunde jag tro att jag skulle falla så för en arab :love:

Mm de första är alltid något speciellt, kan fortfarande sakna "min" första häst som jag gjorde allt med :love: Att hon sen var totalt urusel när det kom till löp är en annan sak! ;)

Mm de första är alltid något speciellt, kan fortfarande sakna "min" första häst som jag gjorde allt med :love: Att hon sen var totalt urusel när det kom till löp är en annan sak! ;)

Ja eller hur, det blir ju så :love:
Haha jaja, men "min" har inte direkt varit lysande heller, han har fått gå på för korta distanser.. men jag gillar honom ändå.. ;)
Hoppas att han kan använda sin kapacitet bättre på sin hemmaplan...

Var en jättefin dag på Täby i lördags. Nollgradigt, sol och ingen vind. Fick tre turer. Den första med Barlaman som försökte göra narr av mig i skogen. Sedan Mister Amiral som drog hårt som vanligt. Och sist Barbarossa som bara ville springa...
Var bra trött efter det. Kan inte komma på vad som är jobbigast. Att cantra på banan eller försöka hålla hästarna när man travar med dem i skogen...
Frågan är hur underlaget blir framöver nu när snön smälter och isen under kommer fram igen...

Nu kanske jag snart kommer upp till Täby jag också.. förhoppningsvis näst nästa vecka :D

Uh, Yvonne satte upp mig på fyra hästar på lördagens ridschema. Bland annat Black Duke som försökte sticka med mig senast jag satt upp på honom. Kommer bli en tuff morgondag. Är ett tag sedan jag red så många. Och nu har jag bara ridit på helgerna sedan en månad tillbaka...

Jo, fick bekänna lite färg...
Hawk and I var pigg och ville bara gå fort men skötte sig.
Rio del Oro var lat. Fick trycka på honom på medvinden. Men sen när vi kom runt till motvinden så ökade han för att han visste att ett halv varv bort så slapp han blåsten. Och där låg även gaten och vägen hem. Så varje varv blev som ett dragspel...
Black Duke ville bara gå fort men det var trav som gällde. Vi hamnade ute i skogen på andra varvet då vi inte kom överens om vem som skulle bestämma. Men sen skötte han sig även om han visade att han kunde galoppera om än nästan på stallet när jag inte tillät honom att gå fort på vägen hem...
Jo, så varm blev jag!
:angel:

Hej, vad händer? Väntar alla på dem stora snösmältningen eller... ?
Felfr har ni som jag legat i nerbäddade i sjuksängen?
Hjälp till nu och berätta lite om vad som händer runt om i landet och håll liv i tråden. Vi är ju snart uppe i över 200 inlägg (om än skuggad av Riksgaloppen...) ! Mvh. Bowman

Elvigo månne ?

Jaa vi väntar för fullt på att snön och isen ska försvinna! Men idag gav vi oss och hackade lite med två av hästarna.. galoppsadel för första gången på flera månader.. min arma kropp är trött nu.. känns att hästarna skulle behöva sig ett snabbjobb och få springa av sig lite.. :p
Men det var skönt att vara tillbaks igen! :D

kl

Trisse mår efter alla omständigheter väldigt bra, leker och galopperar för fullt med sina kompisar i hagen. träningsmässigt har han än så länge bara blivit tömkörd men det fungerade jättebra.
196654_10150151267305091_572305090_8402183_3348956_n.jpg

Hej!
Var det Trisse´s blinda sida på bilden? Roligt att det är en positiv utveckling. Han såg pigg och nyfiken ut! :)

Annars verkar det mest besvärliga vara underlaget just nu. Hästarna blir bara allt piggare och inte kommer man ut på banan för att kunna rida dem. Blev mest walkern som gällde igår tillsammans med mycket "groming". Hästarna blev fina i alla fall! :laugh:

Ok, kom ut på en kort ridtur med Barbie tillsammans med Kokosnöten. Men kokosnöten var lite bestämd av sig och ville inte alltid vara med. Så turen blev inte så lång... :crazy:

Annars är det nära inlägg nummer 200 här på tråden! Kan vi hoppas på något kul och spännande har hänt i det avlånga landet. Är det någon som har något spännande att berätta?

Här börjar det se bra ut nu.. lite mer regn och plusgrader så är vi nog snart av med den mesta isen! Sen är det bara kälen kvar också..

Händer inte mycket i den här delen av landet iallafall, vi inväntar bättre underlag så att vi kan jobba hästarna ordentligt, första löpet för säsongen är ju bara 1 månad bort!
Och jag själv håller mig inne på gymmet, löpbandet är min bästa vän nu.. träna träna träna och fettförbränna är det min fokusering ligger på!

200 nästa gång någon skriver nu Bowman.. ;)

Liknande trådar

Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 147
Senast: As_Vegas
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag skulle få rida min hoppkompanjon Dunja - fina fröken långöra - på clearrounden som jag anmält mig till på ridskolan. Det kändes bra...
Svar
0
· Visningar
887
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det äntligen dags för höstens ridweekend som jag sett fram emot med spänning! Jag skulle åka till ett ställe jag aldrig varit på...
Svar
0
· Visningar
1 115
Senast: cassiopeja
·
Gnägg Lilla Kadde som jag visade upp här på buke för 6 år sedan. Ville så stolt visa upp min fina travare. Och trodde att jag skulle få en...
Svar
13
· Visningar
4 847
Senast: Varmblod90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits
  • Dressyrsnack 17