Asko
Trådstartare
Hur 17 äter de då?Ja de ser hemska ut Vissa kan inte ens äta torrfoder ut skål då de inte kan plocka upp kulor med munnen eftersom allt är så intryckt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur 17 äter de då?Ja de ser hemska ut Vissa kan inte ens äta torrfoder ut skål då de inte kan plocka upp kulor med munnen eftersom allt är så intryckt.
Haha exakt. Jag tycker omoderna perser är nåt av det finaste jag sett i kattväg faktisktOmOdErN...!
Isåfall föredrar jag omoderna modeller
Brittiskt långhår påminner en del i utseendet som den gamla typen av perser, kort nos men inget extremt som hos den moderna persern. Så himla finaOmOdErN...!
Isåfall föredrar jag omoderna modeller
Men de har väl större noskuddar, eller?Brittiskt långhår påminner en del i utseendet som den gamla typen av perser, kort nos men inget extremt som hos den moderna persern. Så himla fina
Jag som inte reagerade nämnvärt starkt på den! Tänkte att sådär ser väl en perser ut, nu när jag tänker på det så förstår jag väl att det finns värre men är det så ovanligt?
Ett trubbnosigt djur så som persern idag andas aldrig normalt. Katter låter sällan trots mycket trånga luftvägar. Helt anatomiskt omöjligt med ett normalt luftutbyte när nosen är så där platt och nosborrarna så knipta.Bland chinchilla persern ser många ut sådär.
Bland de vanliga ser de flesta ut som Prada.
Hon kan både äta, dricka och andas normalt.
Ett trubbnosigt djur så som persern idag andas aldrig normalt. Katter låter sällan trots mycket trånga luftvägar. Helt anatomiskt omöjligt med ett normalt luftutbyte när nosen är så där platt och nosborrarna så knipta.
Ja där verkar aveln inte gå riktigt åt samma extrema håll. Varför har jag ingen aning om. Och chinchillaperser tycker jag är mycket ovanligare än ”vanlig” perser.Chinchillapersern är nästan alltid längre i näsan.
Ja där verkar aveln inte gå riktigt åt samma extrema håll. Varför har jag ingen aning om. Och chinchillaperser tycker jag är mycket ovanligare än ”vanlig” perser.
Jo så klart, de ser ju fortfarande ut som britter ska göra men jämfört med hur persern såg ut förr (min moster födde upp rasen på 70-talet) så liknar de mer den typen än vad dagens moderna perser gör...om du förstår vad jag menar? men självklart är de inte identiska och det påstod jag aldrig heller, bara att de liknade den gamla typen en del.Men de har väl större noskuddar, eller?
Tvivlar jag inte på tyvärr Jag undrade mera om det var så allmänt brett eller om det går att få tag på vettiga perser längre?
Ååh vilken uppfödare! Fann att de hade denna text: http://www.klassiskperserkat.dk/blog/2016/9/breeding-brachycephalicChinchillaperserna i tråden påminner om den katten min morbror hade på 90-talet. En import om jag inte hade fel då han hade svårt att hitta klassiska sådana här.
Det finns uppfödare men dom är få. En sådan är Cute & Classic i Danmark som även har en blogg om perserkattens historia: http://www.klassiskperserkat.dk/ , och tror maskoten på både Gourmet Gold och EverClean är katter från en sydafrikansk uppfödare.
Ja där verkar aveln inte gå riktigt åt samma extrema håll. Varför har jag ingen aning om. Och chinchillaperser tycker jag är mycket ovanligare än ”vanlig” perser.