Dagens dragrunda

Sv: Dagens dragrunda

Ja, det tror jag faktiskt, vi snittade på strax under 20 km/h ;)

Jäklar i havet, blir ju nästan åksjuk av att titta på det där.
Ser galet skoj ut iaf!

Ooo man får kill i magen i svängarna! Men du - vad är ni för något, när ni får möte med bil? Du kan ju inte vara fotgängare när du sitter på kälken och du är ju inte häst-och-vagn så du måste vara en... flakmoppe?

Ooo man får kill i magen i svängarna! Men du - vad är ni för något, när ni får möte med bil? Du kan ju inte vara fotgängare när du sitter på kälken och du är ju inte häst-och-vagn så du måste vara en... flakmoppe?

Nej, jag vet :idea: Du är en isjakt med fyrtaktig utombordsmotor!

Vem av hundarna går vänster bak? Gillar hur den ibland tittar bakåt för att liksom se ifall du sitter kvar/få bekräftat att allt är okej :love:

Jag tänker på spannet som ett fordon, men går hellre snabbt till sidan åt fel håll än att trassla till det mitt i vägen. Min avsikt är alltså att gå ut åt höger vid möte!

i vänster wheel går Frodo, han är lite fundersam på vad det är vi håller på med, så han tittar på mig när jag berömmer honom ("Va, vad sa du? Gjorde jag rätt nu?":love:

Jag ska vara ärligt, blev nästan sur. Jag vill också bo vid så mysiga vägar och där det är snö, och inte någon jävla blandning av slask och is med mil av asfaltsvägar. Ush idag gillar jag inte Skåne. Bitter avundsjuka.

Såg annars väldigt mysigt ut och glada hundar! :)

Jag ska vara ärligt, blev nästan sur. Jag vill också bo vid så mysiga vägar och där det är snö, och inte någon jävla blandning av slask och is med mil av asfaltsvägar. Ush idag gillar jag inte Skåne. Bitter avundsjuka.

Såg annars väldigt mysigt ut och glada hundar! :)

I second this! Bortsett från att jag inte bor i skåne men vädret är lika äckligt här... Jag vill också ha sådär kul!:love:

Tyvärr är det på väg mot slask här också. Plus 1 grad idag och tungt före. För halt för att rida på vägarna...:(

Det ser förjävla roligt ut! Jag önskar att fler kunde inse att det är ett toppensätt att motionera hundar på. XD

Vem behöver huskys liksom?
Ser tokroligt ut!!
Önskar mina ville dra sådär också... Har ju 4 hundar, men bara två av dem som faktiskt vill dra. Hmmm... Kanske om man sätter dem längst bak? Då har de ju draghjälp framåt av de framför...

De löpgladaste längst fram och så de som behöver lite motivation som bakre par. Kör korta sträckor i början och absolut inte tungt lastat.

Det är ett pusslande att hitta vart varje hund går som bäst, om Fridolf går ensam i led så vänder han sig om hela tiden, men när han går brevid Boss drar han som en häst. Ida skulle nog också göra en del nytta längst fram, men eftersom hon är den som tar styrning sämst så vill jag inte ha henne fram utan Boss, och jag misstänker att bröderna kommer leka en massa med varandra om de går i par.

Som vanligt ren glädje att se era dragfilmer :love::bow:
Jag sitter här och räknar nu... hur många 8-kilos cockerpooer skulle man behöva för liknande aktiviteter tro? ;)

Men fy fan vad kul det ser ut!! :love:
Jag ska iväg och köpa en dragsele till min staffe idag, tänkte att vi skulle börja träna med skidor. Så nästa vinter när jag har två blir det åka av på riktigt. ;)
Riktigt inspirerande film!

Kanske ska tillägga att jag bor bredvid en hed med mil efter mil med såna vägar som skottas för travhästarna men där bilar inte kör. Så jävlar i min låda vad vi ska träna. :love:

Men fy fan vad kul det ser ut!! :love:
Jag ska iväg och köpa en dragsele till min staffe idag, tänkte att vi skulle börja träna med skidor. Så nästa vinter när jag har två blir det åka av på riktigt. ;)
Riktigt inspirerande film!

Kanske ska tillägga att jag bor bredvid en hed med mil efter mil med såna vägar som skottas för travhästarna men där bilar inte kör. Så jävlar i min låda vad vi ska träna. :love:

Jag går i funderingarna att prova lägga staffen i tvåspann med ilo då han blir stor. Du som har staffar, tror du att det ens är möjligt att lägga en staffe bredvid en bordercollie och dra skidor :angel: ? Har aldrig sett en staffe dra annat än weightpull. Du får gärna filma när dina börjat dra så jag har något att jämföra med! :) Kanske ynkis kan fungera som reservmotor.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 944
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 958
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
975
Senast: igbest
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 814
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit