Dagens barnprogram

Mirre

Trådstartare
Sitter och tittar på bolibompa med Isak nu.
Gud vilka tråkiga program det är :crazy:
Isak blev glad när de visade Nicke Nyfiken dock :D

Sv: Dagens barnprogram

Ja. Vi underskattar verkligen barn här i väst (till skillnad från tex japan, där det väldigt sällan är en helt ond och en helt god sida) tycker jag. Tråkiga, fula och alldeles för enkla/nerdummade program och böcker tycker jag att det är. Alla mina ungar, som iof är stora nu, har fått mina gamla sagoböcker med ganska invecklade teman (som man givetvis inte förstår precis allt av när man är liten men det tror jag bara är bra) och mer rika, komplicerade illustrationer. De kunde verkligen bli totalt trollfästa vid dessa. Medan typ, byggare bob totalratedes (fast jag kan tycka att det var en av de bättre). Och Rädda juppe eller vad den heter stängde den minsta helt av :o .

Nicke saknar till och med jag själv ^^

är väl lite olika från barn till barn, matilda älskar Fåret Shaun (titta bä) och bondgården med bonden Åse (titta mu).

samt ALLT som innehåller en katt. :D

tycker dagns program är helt oki, iallafall dom som visas på SVT, de andra kanalerna (inte PHdisney) är så kvicka och våldsamma tycker ja..... :crazy:
men så är hon inte ens 2 än. :D

försöker uppmuntra bokläsning istället, så hon får använda sin egen fantasi och kommer garanterat läsa "svårare" böcker för henne ju äldre hon blir!
just nu är vi dock fast i Emma-böckerna och stina wirsens hej och oj böcker.

samt ALLA böcker som innehåller en katt. :grin:

ooooooja, mitt barn äääääääääälskar katter. :rofl:

Delvis kl.
Jag har också förfärats över dagen barnprogram. Men då mest dessa tecknade skräpserier på tex. Nickelodeon. Svt gillar jag ändå hyffsat, och det gör Emil också. Bonden Åse har vi sett så många gånger så vi nästan kan avsnitten (alla!!) utantill :D
Nu gillar han Bert och Ernie och Rorri bäst.
Jag kommer definitivt göra mitt bästa för att han ska bli intresserad av att läsa böcker längre fram, just nu bläddrar vi mest och tittar på bilder.

Håller med...
Min dotter gillar Astrid Lindgrenfilmerna (Emil och Pippi speciellt, saltkråkan och Madicken är på ingång... ). Där är det ganska mycket frågor som dyker upp hela tiden som vi kan prata om, det gillar vi.
Annars är det Bamse just nu ... (apropå ond och god sida :crazy:). Hon lämnade nappen till Bamse på Kolmården i somras, och sedan dess är det bara Bamse som gäller. Serietidningar, böcker, målarböcker, filmer...

Ibland är det så svårt när hon inte tycker att samma barnprogram/böcker är bra som JAG tycker! :p

Min tvååring är inte ett dugg intresserad av de barnprogram som går på tv (vi har bara barnkanalen). Vi sätter igång en dvd åt honom istället, vilket jag tycker är bättre eftersom vi då vet vad det är han ser och kan välja bort sånt som är skräp.

Fåret Shaun har länge varit en favorit, Pingu var det första han tittade på. Nu har vi tittat lite på Pippi och alldeles nyligen såg han Gustaf för första gången och det är det enda han vill se nu! :D "Isse! Itta isse!"

Här tittar vi ofta på Elias vinter trots att det är mitt i sommaren. Ett långsamt program med enkel dialog och handling.

Här gillas många program på Barnkanalen/Bolibompa.
Fåret Shaun, Piggley Winks, Yoko Yakamoko Toto, Nicke Nyfiken, Katten och datormusen, Oscars oas (den är skitskoj för vuxna också tycker jag!) mfl. som gått i sommar.

Jag brukar försöka spela in vissa barnfilmer när de sänds (men det är ju oftare på filmkanalerna). En favorit är Pippi på de 7 haven, en annan Nils Karlsson Pyssling.

Vi tittar på byggare bob, rorri, thomas tåget, elias räddningsbåt, postis per, chuggington, vännernas stad, bonden åse, fåret shaun och stora maskiner. Ja sen barnens favorit meckar micke, det är verkligen helsvamligt :)

kan tilläggas att vi bara ser på svt b och tv4. Dock inte disneydags som är någon gång under helgen, det gillar jag inte.

*kl*

Tycker också ( som Björk ) att Barnkanalen har en hel del bra program. Eller snarare är det E som gillar programmen, själv får jag lätt huvudvärk av MakkaPakka osv ;)

Dora Utforskaren (ej svt )
Händige Manny
I drömmarnas Trädgård
Mumintrollen
Nickenyfiken
Pettson & Findus
Loranga
SvampBob
Hugo Djungeldjur ( ej svt )
Fåret Shaun

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 353
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 286
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
3 130

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka