Status
Stängd för vidare inlägg.
Tydligen någon som tar bort mina inlägg. Känns ju så där.
Så jag tappar lusten helt att skriva något. Ta bort hela forumet få eller skriv någon förklaring tycker jag.

Finns det någon alls som du kan prata med om det som orsakar suget/drickandet? Om känslorna och ångesten?

Du skriver rätt ofta lite glidande om saker som hänt dig och det känns ibland som att du egentligen bär på något du vill berätta eller önskar att någon ska dra svaret ur dig?

(Fullt förståeligt att ett öppet forum inte känns som rätt plats att ventilera på, framför allt om du inte är helt anonym här.)
Jag kan inte vara 100 % uppriktig med någon

Alltså vad har jag gjort idag?
Sammanfattningsvis druckit vin så långsamt som möjligt. Bokfört så extremt segt.
Gjort ingenting.
Vilat ryggen.
Varit irriterad på folk (er/andra)
Varit sjukt irriterand på mig.

Förlåt också att en del känner sig tvingade att lämna tråden 😞
Det är folks egna val att göra.

Jag vet att jag kan vara krass och upplevas som "hård", men mina inlägg -de jag gör- är inte menade att trycka ner eller ge dåligt samvete.
Min förhoppning är att du kanske vid något stannar upp, reflekterar och funderar lite för dig själv, att någon tanke väcks.

Jag har sagt det flera gånger genom trådarna att orsaken (gissningsvis någon typ av trauma i unga år) till alla år av självmedicinering som lett till att du blivit alkoholist måste benas ut, bearbetas och komma till nån form av balans med.

Om inte, så är det förmodligen så gott som omöjligt att bli fri alkoholberoendet.

Det är din tråd och vi som kanske tycker det är jobbigt att läsa kan låta bli isåfall. Jag tror att de som känner att de vill lämna mest är ledsna för din skull eftersom vi följt din kamp ett tag.
Skriv det du vill och behöver. Oss andra behöver du varken be om ursäkt till eller ta ansvar för.

Tänk att folk som du inte känner bryr sig så mycket att de trots sina egna jobbiga erfarenheter försöker hjälpa och att även om de tar paus från tråden av ren frustration för hur mycket missbruket skadar dig ändå fortsätter att bry sig. Alla vill dig väl men alla kommer inte att klappa dig på huvudet eller alltid vara snälla&peppande ( enligt din tolkning, deras mening kan vara precis det). Att gå in i tråden när du är "lite gladare" när det även går att se hur nära ett återfall du är kan vara jobbigt <3

Jag har levt med en alkoholist som resonerade precis som du
Förnekade och ljög.
Han drog ner mig i träsket med innan jag fann styrkan att ta mig därifrån
Mycket tack vare buke även om jag inte berättade allt som hände.
Han är fortfarande alkoholist
Numer gift med en också.
Jobb kraschar han gång på gång.
Vill man ens leva så

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
1 995
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 044
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 686
Senast: Rosett
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 089
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Den perfekta sällskapshunden
  • Katthår