Status
Stängd för vidare inlägg.
Tydligen någon som tar bort mina inlägg. Känns ju så där.
Så jag tappar lusten helt att skriva något. Ta bort hela forumet få eller skriv någon förklaring tycker jag.

Sommaren är lättare med tex sommarbete och hjälp. Nu är det helt omöjligt
Ingen säger att det är lätt. Men det kommer inte att vara lättare till sommaren. Troligen kommer det att kännas likadant då, att det är lättar till hösten för att [infoga valfri bortförklaring]. Du är svårt sjuk och behöver ta hjälp.

Av hela mitt hjärta hoppas jag att du inser det, tar emot den hjälp som finns och tar dig ur beroendet. Lycka till, jag lämnar här. Men jag skickar med en låt jag tycker du kan lyssna på, framför allt på texten (det är en lyric video så det är enkelt). Den allmänna meningen tycks vara att texten handlar om någon genom att iakttaga hundens reaktion inser att hon nått botten i sitt alkoholmissbruk, vilket också är en del i personernas dysfunktionella förhållande. Själva andemeningen har bekräftats av textförfattaren som öppet är nykter alkoholist.

"Oh God, I'm sorry for the wasted years" är något jag tror du vill slippa tänka eller säga i framtiden. Ta hjälp nu.

Ja ok jag har kört onykter men gör det inte längre. Jäkla skillnad
Det är bra, kör inte onykter. Berätta för din omgivning de som vet, att du fått ett återfall så de kan stötta dig i din nykterhet och se till att alkohol inte "vandrar in" i ditt liv som det verkar göra. Tala om för den vars flaskor du kom över att du tagit dom för att du har ett problem med alkohol och inte kan ha alkohol omkring dig just nu.

Glömde bort att jag berättat 😞
Alltså, jag förstår verkligen att det är jobbigt att prata om. Men... när du ibland blånekar till något (som att ha kört onykter) som många minns att du skrivit om förut, så blir åtminstone min reaktion lite bekymrad. Liksom varför du tar i så när du säger att du inte har gjort saker som du gjort, betyder det att det skulle kunna hända igen...? Jag hoppas såklart att det inte är så.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
1 997
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 044
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 693
Senast: Rosett
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 089
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar