Status
Stängd för vidare inlägg.
Tydligen någon som tar bort mina inlägg. Känns ju så där.
Så jag tappar lusten helt att skriva något. Ta bort hela forumet få eller skriv någon förklaring tycker jag.

Grejen är att det blir lätt att luska ut vem jag ör och jag orkar inte det. Klarar jag av tr vara nykter över tid så spelar det ingen roll men nu vet knappt nån mina närmaste och ni i tråden om allt kaos.
Men kan säga så mycket att jag låter det inte gå ut över jobbet men nu har det kommit till en punkt det märks mer även i jobbet och jag skäms extremt mycket
Med den här takten har du nog inget jobb snart
Att vara berusad på jobbet är en farlig väg att gå.
Även att komma onykter efter att ha druckit kvällen innan.

Och grejen med skam inför att det märks i jobbet, det är ju egentligen helt sekundärt jämfört med om det skulle inträffa en olycka på något vis som är relaterad till att man inte är vid sina sinnes fulla bruk pga. alkohol. :(
Jo men arbetsrelaterade olyckor har jag redan varit med om. Sen orsaken vet jag inte inte specifikt alkoholen. Ibland känner jag att jag är bättre när jag inte är helt nykter

Ja det skaver som fan! Och en del användare som bara skriver när jag har tappat det och är svag och dricker! Det skaver som fan!
Sen finns det de som peppar och skriver snällt också oavsett dag. Det VÄRMER det inget hopp.

Fattar verkligen det. Men du, jag tror de flesta som skriver faktiskt är genuint oroliga för dig och vill dig väl - även om det skaver lite. Tror egentligen inte att den nyktra Karamellen heller tycker det är särskilt vettigt ut något perspektiv att folk kör rattfulla. 🙂

Fattar verkligen det. Men du, jag tror de flesta som skriver faktiskt är genuint oroliga för dig och vill dig väl - även om det skaver lite. Tror egentligen inte att den nyktra Karamellen heller tycker det är särskilt vettigt ut något perspektiv att folk kör rattfulla. 🙂
Jag är inte en sån människa egentligen. Jag brukar vara ”den vuxna” ta ansvar osv ALLTID
Men inte nu 😞

Kanske dumt att skriva för är rädd. Men trodde jag skulle få mens för några dagar sedan och fortfarande ingenting. Tänk om jag är gravid och så har jag druckit. Vågar inte ta test heller 😞

Det går ju inte att veta utan att testa men med tanke på hur mycket stress din kropp utsatts för på sistone så vore det väl inte helt osannolikt att mensen/hormonerna spökar lite?

Jag är inte en sån människa egentligen. Jag brukar vara ”den vuxna” ta ansvar osv ALLTID
Men inte nu 😞
Det kanske är dags att låta "någon annan" vara den vuxna. Att acceptera att du inte har koll och kan ta ansvar för allt och alla här och nu. Behandlingshem finns ju i olika upplägg, där kan du överlåta det till någon annan att vara den vuxna med ansvaret för en stund, medan du samlar ihop och bygger upp dig själv så du klarar det själv igen längre fram. Hästarna och stallet löser sig, berätta för de inackorderade att du ska läggas in för att inleda en sjukdomsbehandling (om du inte vågar säga hela sanningen ännu, även om det såklart vore det bästa), det kan vara värt att sänka deras hyra under en begränsad tid för att få hjälp med passen och din häst. Det vore en väg till ett bättre och stadigare mående, där du SEN kan bli den allra bästa möjliga karamellen.

Ibland måste man våga vara lite trasig för att kunna laga sig på riktigt inifrån och ut. Du hade ju inte låtit ett varigt sår läka ihop på utsidan först, eftersom du vet att varbölden finns kvar där under och kommer ge problem inom kort igen. På samma sätt kan du inte lägga på ett lock över psykisk ohälsa och alkoholism, för det ligger kvar och pyr där under och sen kokar det över igen.

Om du kör onnykter tycker du förmodligen att du har tid att sitta av några månader i fängelse? Hade det inte varit mycket bättre att ägna dessa månader åt kvalificerad vård och rehabilitering? Håller med om att stallet löser sig, vi hästmänniskor är fantastiska på att ställa upp för varandra när livet och ohälsan kommer emellan. I alla fall i mitt stall! :heart

Jag har läst här ett tag, och har hejat på dig i det tysta @karamelldrottningen .

Det hjälper inget nu att skuldbelägga dig för att du har druckit, du har en sjukdom och jag önskar att du tar dig ordentlig hjälp snarast. Men en sak kan jag inte acceptera oavsett hur man mår. Och det är när man väljer att köra rattonykter. Oavsett hur bra koll man känner att man har, det är oacceptabelt. Min arbetskamrat blev av med sin dotter så, hon blev påkörd av en rattonykter. Och jag har sett sorgen i hennes ögon.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
1 998
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 044
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 697
Senast: Rosett
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 090
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hästen har ingen respekt för bommar