Status
Stängd för vidare inlägg.
Tydligen någon som tar bort mina inlägg. Känns ju så där.
Så jag tappar lusten helt att skriva något. Ta bort hela forumet få eller skriv någon förklaring tycker jag.

Till sommaren har jag tid. Inte nu
Grejen är väl att du sagt liknande länge, och när du inte tagit tag i det helhjärtat (eller vad man ska säga, men framförallt fokuserat på det) så blir det bara en mer utdragen process, där du säkert "förlorar" fler produktiva arbetsdagar jämfört med om du bara skulle fokusera på ditt mående eller nykterheten en begränsad period intensivt.

Du tänker att det ska gå bra att lösa på ungefär ett år själv, efter att ha haft ett problematiskt förhållande till alkohol sen du var tolv år gammal...?
Jag har haft långa nyktra perioder också. Har inte varit alkoholist från 12 år men alltid haft problem med alkohol. Gillat alkohol för mycket mer än andra

Grejen är väl att du sagt liknande länge, och när du inte tagit tag i det helhjärtat (eller vad man ska säga, men framförallt fokuserat på det) så blir det bara en mer utdragen process, där du säkert "förlorar" fler produktiva arbetsdagar jämfört med om du bara skulle fokusera på ditt mående eller nykterheten en begränsad period intensivt.
Sommaren är lättare med tex sommarbete och hjälp. Nu är det helt omöjligt

Skrev igen, sorry. Men känns sjukt allvarligt att dricka med det jobbet.
Grejen är att det blir lätt att luska ut vem jag ör och jag orkar inte det. Klarar jag av tr vara nykter över tid så spelar det ingen roll men nu vet knappt nån mina närmaste och ni i tråden om allt kaos.
Men kan säga så mycket att jag låter det inte gå ut över jobbet men nu har det kommit till en punkt det märks mer även i jobbet och jag skäms extremt mycket

Grejen är att det blir lätt att luska ut vem jag ör och jag orkar inte det. Klarar jag av tr vara nykter över tid så spelar det ingen roll men nu vet knappt nån mina närmaste och ni i tråden om allt kaos.
Men kan säga så mycket att jag låter det inte gå ut över jobbet men nu har det kommit till en punkt det märks mer även i jobbet och jag skäms extremt mycket

Det är ju superproblematiskt, ser du inte att du behöver ta hjälp?

Ja alltså jag har respekt för att inte vilja bli uthängd, såklart. Men du verkar ju leva farligt om det märks mer även i jobbet?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
1 998
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 044
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 700
Senast: Rosett
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 090
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vinterridbyxor