Dackeritten, vilka ska starta?

Daimie

Trådstartare
Jaha vilka är det som ska ge sig ut i värmen på lördag? Min kompis ska rida på min lilla pålle 50 km T i väldigt lugnt tempo:). Vi ser det som en träning.

Några andra som ska ta det stilla i den klassen?

Sv: Dackeritten, vilka ska starta?

Japp ja ska starta dackeritten 50 km T med min häst vi ska oxå ta det rätt lugnt :) vad är det för häst du har som ska strata?

någon mer som ska strta på dackeritten?:)

Senast ändrad av en moderator:

Min häst är 75% arab 25% varmblod som är precis i upptakten efter sjukdomsperiod i vintras...egentligen var jag tveksam till om hon skulle starta men vi tar det lugnt så får vi se....
Vad har du för häst?

Jag ska starta T50km på dacke. det är första gången för mig och hästen att rida 5 mil. Det ska bli spännande vi ska ta det lugnt och som en bra träning.

En till som tar det lugnt, då kanske ni blir ett litet gäng där bak:)

Ofta brukar det ju finnas ett gäng galningar också:) håller täten...

Nehepp nu kändes hästen inte alls bra så vi stryker oss...lycka till ni andra ialla fall *snyft*

*KL*

Alla från klubbar som själva ska hålla distanstävlingar i år:

Tidningen Distansryttarens nybörjarnummer finns på Dackeritten. Den kan ni ta med er så många ex av som ni tror ni får CR och PP ryttare på era ritter och dela ut till dessa ryttare.

Jag kommer inte själv att finnas på plats tyvärr då vår ryttare som skulle rida El Waldo på tävlingen blev sparkad i stohagen igår och har brutit 2 revben. MEN, jag har skickat med Magdalena tidningar upp. Hon finns på plats redan ikväll och kommer sedan under tävlingsdagen att sitta som funktionär vid måltiden from 13.00 på lördagen. Be henne om tidningar eller fråga i sekretariatet så visar de var hon finns. (Långt mörkt rakt hår.) Annars ring mig så koordinerar jag! 0705-887085 (Monika)

Glömde ju skriva: Lycka till alla nu på både SM och i de andra klasserna. Ni som har kameror med - ta fina bilder till tidningen! :D

Rapport från banan:

I YR klassen leder Sofia Hinas med My Melody, följd av Annelie Eriksson och Silje Lökken.

Liv Burdett och Mona Widjestam är godkända genom vetgrind i 80-klassen och ute på banan igen. Kjell Westerback gick omkull och Dinamith skadad - vet ej hur allvarligt.

I SM-klassen efter grind 3 ligger Ellen Suhr 1a, 2a Anneli Schultz med Nowator men med 1a på rörelser. Ingrid Boström gick just in för besiktning som 3a, 10 min efter tätduon. Yvonne / Karmenzita är uteslutna och Anette Hamre Ok genom grind 3.

Senast ändrad:

Ingrid godkänd genom grind 3 och Maria Hagman 4a efter grind 3

Jessica Holmberg / Princess Milennia och Pia Steisjö / Pamiros går in i grind 3 nu.

Senast ändrad:

Ingrid godkänd genom grind 3 och Maria Hagman 4a efter grind 3

Jessica Holmberg / Princess Milennia och Pia Steisjö / Pamiros går in i grind nu.

Tack för rapporteringen, fortsätt gärna! :bow::bow::bow:
/Camilla

Håller med, härligt med uppdateringar för oss som inte kunde vara där...

Såg även att det ligger lite rapporter på Nerikes hemsida i gästboken (här)
Kan föra över lite här: I YR klassen är Anneli Eriksson utesluten, Nicole Sundin utesluten, danska ryttaren utesluten.

Nån som har koll på hur det går för Frida m. Cadam?

Ellen Suhr och Anneli Schultz på väg i grind 4 nu - de leder fortfarande klassen tillsammans.

Sandra Henriksson / Amber 1a i mål 80km, Karen Svärdell 1a i mål 50km - besiktning kvar. Sofie Hinas ensam kvar i yr120km.

Härligt Cleese med lite information.
Fortsätt gärna tills tävlingarna är över, jag kommer att följa detta med spänning.

Jag hejjar på Ellen och Elcopero.:laugh:

Fasen, jag tänkte ju hinna rida innan Fotbollsmatchen, men nu blir jag ju sittande här och väntar på rapport. :mad:

Är jag lat eller nyfiken?:angel:

Du är helt klart nyfiken, för annars skulle jag också vara lat som sitter här och de går ju inte..;)

Har hållit tummarna för Sandra och Amber hela dan, hoppas det går bra nu i slutbesiktningen!

Ha, jag HANN rida en sväng, och jag har ju (tyvärr) inte missat nån rapportering heller.

Här är en till som nyfiket väntar på slutrapportering...
(har ju hittills fått underhandsrapporter från en numer batteritom mobiltfn...)

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 315
Senast: Lady_S
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 164
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
10 257
Senast: Svartkatt
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 738

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Mata småfåglarna

Hästrelaterat