Dackeritten, vilka ska starta?

Sv: Dackeritten, vilka ska starta?

Nu blir man ju nästan sugen på att betäcka gamla Golmohar igen.
(Både Jens Lyn och Sambal Oelek är hennes söner.)

Stor stolthet på Örnaberga!

Jag kan inte låta bli att imponeras av både Anneli S, som tyckte det började bli tråkigt att höra att hon rider för långsamt och igår skulle hon öka lite och Nowator verkade helt oberörd i mål efter nästan 16 km/t i 160 km :bow:
Och även otroliga Jessica Holmberg som tydligen aldrig förlorar hoppet. Hon har haft lite bekymmer i vinter och kunna matcha fram Milla trots problem och göra vad hon förutsatt sej nämligen genomföra 160 km på Dacke på runt 14 km/t. Det kräver som man lätt kan förstå ett järnpsyke och en enorm känsla för vad man gör!
Imponerade!:bow:
Även Grattis till alla andra som det gick bra för!!

Vilken tur att Buke finns, hur skulle man annars få veta nåt?
Inte ens Ridsport har kunnat rapportera mer än att Ellen vann klassen och Annelie vann SM.

Ja det blir verkligen aktivitet här när det är särskilt lite viktigare tävlingar! Det är jättekul!
Tänk när man började tävla distans då fanns ju knappt mobiler så då tog det evigheter innan man visste något!
Det var en dag full av händelser på alla sätt:
vädret växlade mellan stekande sol och hagel, hästar skadade sej ute på banan,någon person blev sparkad i grinden,en tjej i 50 km klassen ramlade av ute på banan-hennes häst sprang tillbaka till grinden, som en ballong byggdes spänningen runt YR klassen upp och sedan sprack ballongen rejält med en enda godkänd ryttare som vad jag fick höra efteråt hade en skakig stund innan hon slutligen godkändes i mål.
Själv red jag ju 80 km ihop med Liv och det gick bra!:laugh:
Lite förvånad över att det dök upp folk med kameror på de mest oväntade ställen. Jag tycker det är jätte roligt att det plåtas så mycket numera ute på tävlingar och sedan brukar ju de vara massa duktiga människor som lägger upp bilderna här vilket är förnämligt,särskilt när man själv bara har en groom och han har inte tid att ta kort!
Limona- du tog ju massa bilder,blev det några bra?:bump:

Det blev nagra bra tror jag! Jag haller pa att jobba med dem nu :D. Jag missade tyvärr dig och Liv nere vid sjön, stod och drömde och hade slagit av kameran just da...

Här kommer ett litet smakprov:

Dacke31.jpg

Dacke086.jpg

Dacke43.jpg

åh-åh-åh:D Bilden på Jessica!!!! Jag dör!! :rofl::rofl::rofl:

Nu finns resultaten på Växjös hemsida

Jag har en hel del hemska, suddiga bilder från ritten, tagna med min trasiga kamera, och när batteriet tog slut - mobilen. Finns på sarace.pixbox.se!

*knapplån*

Jag ställde upp som funktionär istället:)

Hoppas alla fick en trevlig tävlingsupplevelse med både tävling och arangemang:)

Jättekul att kolla in era fina bilder, bade Tanam och sphynx!!

suck, man blir inte sa lite tävlingsugen när man springer runt i sparet, eller tittar pa alla fina bilder.

Jätte trevliga bilder allihopa!
och bilden på Jessica är klockren;)

Håller tummarna för att D ska bli riktigt frisk, saknar grabben. Hoppas vi syns ute på spåren (båda till häst)

Jag har också lagt upp lite bilder från tävlingen på min sida, ni hittar dem här: http://www.meadowmint.se/dackeritten.htm

Nu har jag oxå lagt ut lite bilder från ritten.

Jag satt ute på banan som funktionär och var placerad på ett kalhygge så miljön är väl inte den mest vackra,
eller omväxlande för den delen... :p
Bilderna verkar ha tappat en del i kvalitet på vägen mellan photoshop å Internet, men de finns i original om någon skulle vilja ha.

http://www.ismeearabians.com/ismeearabians/fotogalleri.htm

/Emma

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 315
Senast: Lady_S
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 164
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
10 257
Senast: Svartkatt
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 738

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka