_moa_

Trådstartare
Jag har fått punktering på min vagn. Är det någon som har tips på vart man kan köpa rejäla däck? Får inte vara för dyra för då kan jag likaväl köpa en ny vagn eftersom jag fått vagnen och inte betalat något för den. Gärna ganska rejäla däck som klarar lite belastning. Ska passa till en shettis vagn. Har letat på skroten och efter mopdedäck men utan resultat.

Jätte tacksam för tips för det är dags att komma igång med körningen ordentligt igen!

Sv: Däck

kolla på travshopparna, de har speedcart däck.

Ska du leta mopedhjul får du nog hitta en mopedserviceverkstad, eller ha lite kontakter, för det har jag misslyckats med när jag ville ha mopedhjul.
Billigast är nog att köpa en helt utdömd motorcykel/moped och sno hjulen.

Börjes har kassa speedcart däck från polen :) har köpt en gång och gör inte om det, det kom tom med punka.

passa på att fixa om din vagn när du ändå pysslar, svängel finns kanske redan, men man kan Pimpa upp sin rockard med reflexer, lyse, piskhållare, skönt säte, ryggstöd, bakseleringar, bättre skakelringar, målas och rostbehandlas. Vårtips

Jag tror det var från börjes jag köpte hjul till min rockard och dom funkade utan problem. Hade dom till shettisrockard 2-3 år innan den såldes, tävlade 1-2 säsonger kanske, aldrig några problem. Värre var det med dom som satt på innan men det är en annan historia, dom var gamla också.

Vi lämnade in hela hjulet till travshoppen, så bytte han bytte däck. Fick rejält moped-liknande däck, jättebra :)

Liknande trådar

Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
11 952
Senast: Ajda
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 725
Senast: Lobelia
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 162
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 538
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka