Då var det bildtråd på småskruttarna #3!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Då var det bildtråd på småskruttarna #3!!

Elis har Tretorn på sina gummistövlar, dom har passat jättebra. Jag tycker att stövlar är det lättaste att få tag på. Skor och kängor som är lätta att få på/av och dessutom ska seitta bra, det är skitsvårt.

Jag har köpt stövlarna på Coop (Obs!) och har även något/några par som mamma köpt på granngården (tretorn)
Har inte köpt några skor/stövlar alls ännu till Jonas, han får snällt ärva syrrans än så länge ;)
Vi var på väg att köpa ett par lite varmare kängskor till Jonas tills vi insåg att det enda paret som fanns kvar i hans strl var 2 högerskor, måste väl innebära att något stackars barn har så konstiga fötter att h*n måste ha 2 vänsterskor:confused:

Min mamma har köpt Sams på Coop också. I storlek 20. Vårt problem är att han inte kommer ner alls, vaden tar stopp haha. Fast det går nu om man trycker ner dem. Men än kan han ju inte gå ute så det är ingen större mening, de var bara så söta! Jag ska leta efter kängor också för igår tog han faktiskt sina första steg inomhus. Mellan två grejjer så det räknas kanske inte, men vill ändå ha något så vi kan vara ute i vinter!

knapplån

Första badet.
n740919602_1474471_2119.jpg

Nybadad liten kille pyjamasklädd för natten.
n740919602_1474472_2835.jpg

*Knapplån*

Här kommer bilder på våran älskade Noel!

3 dagar.
p1040163_16538240.jpg

1 vecka.
noel_16866281.jpg

2,5 vecka.
noel3_17771843.jpg

1 månad.
noel4_18151387.jpg

Har ingen ny bild men en liten undran till er..

Min son är 2 veckor idag, vid födseln vägde han 3605gram, 2dagar senare vägde han 3530gram.. På BVC förra måndagen vägde han 3960g (gått upp 430g på 5dagar) idag på BVC vägde han 4540g (gått upp 580g på 7dagar)

Hur mkt har era gått upp i början?

Inte i närheten så mycket som din gått upp ;)

Födelsevikten: 3950
2-3 dagar senare: 3600
ca 5-6 dagar senare: 3850
Sen har jag ingen koll. Hon vägde 4580 förra tisdagen. Då 4 veckor gammal. Då hade hon gått upp 205 gram på en vecka. det är dte emsta hon gått upp på en vecka. Innan har hon gått upp straxt över 100 gram/vecka.
Men hon följer sin kurva bra säger dom.

När Jesper föddes vägde han 3560 gr, då han var 2 dgr 3315 och då han var 5 dgr 3400. Ska väga honom på onsdag igen, då är han 12 dgr. :)

Ååååh där knep det till i min göra-barn-tarm.... *drar med mig maken till sängen, shit där låg redan en bebis, det får bli på köksbordet!* ;)

Gupello min gick också upp ett halvt kilo i veckan i början trots att han vägde 4 kg när han kom ut. Det lugnar ner sig efter ett tag, jag lovar! :D

Haha! Jamen visst är det fantastiskt med barn?! Det hade jag ju iofs förstått sen innan men att det var SÅHÄR fantastiskt, det hade jag inte kunnat föreställa mig!

Det känns som att hålla på med en docka osså. :D Tänk så fort man glömmer hur små dom är...Emil känns ju så himla stor & stabbig nu. :D

Men gud så söt!! :love: Jag kan inte förstå att Erik varit så där liten, och det var inte ens speciellt länge sen.

Min lilla, stora kille har fått två tänder till! Nu gör det rejält ont när han bits..!:D
23853120.jpg

Busar med pappa
23853134.jpg

Den nya stolen var tydligen bekväm..;)
23853142.jpg

Busmonster!!
23637998.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 494
Senast: Lejanna
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 292
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 751
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 135

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka