Har du ätit D3? Det är ju vanligast och detta kan (av någon anledning jag inte minns) ställa till det med magen. D2 ska vara bättre när det gäller detta (fast jag vet ingenting när det gäller din sjukdom).
Intressant, det ska jag kolla upp.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har du ätit D3? Det är ju vanligast och detta kan (av någon anledning jag inte minns) ställa till det med magen. D2 ska vara bättre när det gäller detta (fast jag vet ingenting när det gäller din sjukdom).
Ordet ligghet finns inte i min auto correct ordlista. Om jag inte lägger in det manuellt. Nuff said.
Denne prominente kille, kanske?Vem fan använder MURS?!
Vi som fortfarande spelar Wordfeud! Finns inte ett substantiv utan genitivMin dator ändrade precis KURS till MURS. Vem fan använder MURS?!
Är inte sjuk speciellt ofta nu iallafall, det är mest tröttheten jag är less på men det låter ju som en positiv effekt!
Är det IE man ska kolla på? Hittade ett par kapslar med 5000 IE, det lät ju jättemycket!
http://www.apotea.se/holistic-d3-vitamin-5000-ie-90-kapslar
Påverkas kroppen verkligen så snabbt? När man får d-vitamin av sol så anses ju effekten lagras i kroppen ett tag. Borde det inte vara samma om man käkar det?Jag tar 5000IE på rekommendation från läkare. Glömde att ta under en vecka och kände direkt av det, blev mycket mycket tröttare.
Påverkas kroppen verkligen så snabbt? När man får d-vitamin av sol så anses ju effekten lagras i kroppen ett tag. Borde det inte vara samma om man käkar det?
Påverkas kroppen verkligen så snabbt? När man får d-vitamin av sol så anses ju effekten lagras i kroppen ett tag. Borde det inte vara samma om man käkar det?
Placebo ska inte underskattas! Själv funkar jag extremt bra på placebo.
Jag slutade äta d-vitamin specifikt och äter bara multivitamintabletter (Mitt Val Kvinna). Jag märker ingen skillnad, men jag gör också en stor grej av att få solljus varje dag, speciellt nu när jag jobba inne på kontor.
Solljus is da shit! Solar man i 15 minuter får man runt 10 000 E. Det funkar inte mitt i vintern, men det är viktigt ändå att få solljus på sig. Sen försöker jag äta så mycket fet fisk jag kan - lax och makrill.
De flesta tillskotten har så lite d-vitamin i sig att det känna ovärt att betala extra för det.
Jag tar 5000 iu dagligen förutom vid högsommar. Har även tagit 10000 iu tidigare. Det krävs betydligt större doser än så för att orsaka förgiftning.
Alla läkar som har koll på vitaminer rek minst 5000. Och det ska vara D3!